אופטיקה בורוכוב מונגשת לבעלי מוגבלויות על פי חוק.

אופטיקה בורוכוב מונגשת לבעלי מוגבלויות על פי חוק.

בדיקת לחץ תוך עיני

בדיקת
לחץ תוך עיני

בדיקת לחץ תוך עיני באופטיקה בורוכוב

בדיקת לחץ תוך עיני (IOP), הידועה גם בשם טונומטריה או INTRAOCULAR PRESSURE, היא הליך רפואי המשמש למדידת הלחץ בתוך העין. למעשה, לנוזל בתוך העיין יש מספר תפקידים. אחד מהם, זה הזנה ושמירה על העיין, בעזרת הנוזל עין מקבלת מרכיבים חיוניים לקיומה וגם חמצן, מצד שני גם בעזרתו מתפנים כל החלקיקים המיותרים – "הפסולת" מהעין. תפקיד נוסף של נוזל, הוא יצירת לחץ תקין ומאוזן לצורך שמירה על המבנה הכדורי של עין.

בין מגוון הבדיקות, מדידת הלחץ התוך עיני היא חלק חשוב בבדיקת עיניים מקיפה מכיוון שהיא יכולה לסייע באבחון וניהול מצבים כגון גלאוקומה.

ניתן לבצע את בדיקה של לחץ תוך עיני במספר שיטות:

זוהי השיטה הנפוצה ביותר. זה כרוך בשימוש במכשיר הנקרא טונומטר של גולדמן, שנוגע בעדינות במשטח העין (קרנית) ומודד את הכוח הנדרש כדי לשטח שטח קטן של הקרנית, ומדידה זו משמשת להערכת לחץ תוך עיני. השלב המקדים של השיטה, זה הזלפת טיפות הרדמה לעניינים, כדי שהבדיקה תגרום לפחות אי נוחות.

בשיטה זו, נשיפה של אוויר מופנית אל העין, והמכשיר מודד את ההתנגדות של הקרנית לעיוות הנגרם על ידי נשף האוויר. שיטה זו אינה פולשנית ואינה מצריכה מגע פיזי עם העין.

 המדידה מתבטאת בדרך כלל במילימטרים של כספית (mmHg). לחץ תוך עיני תקין נע בדרך כלל בין 10 ל-21 מ"מ כספית, אם כי הוא יכול להשתנות מעט בין אנשים.

לשאלות או התייעצות בנושא מדידת לחץ תוך עיני אתם מוזמנים לצלצל אלינו:

  03-9310327 

לחץ תוך עיני מוגבר יכול להיות סימן למחלות עיניים מסוימות, כאשר גלאוקומה ראשונית עם זווית פתוחה היא הנפוצה ביותר. גלאוקומה היא קבוצה של מחלות עיניים המאופיינות בפגיעה בעצב הראייה, הקשורה לעיתים קרובות ללחץ תוך עיני מוגבר. עם זאת, חשוב לציין שלחץ תוך עיני מוגבר לבדו אינו אומר בהכרח שלאדם יש גלאוקומה, שכן אנשים מסוימים עלולים לסבול מלחץ גבוה ללא נזק לעצב הראייה, ואחרים עשויים לסבול מגלאוקומה עם לחץ תקין או מוגבר מעט בלבד.

בדיוק מסיבה הזאת ולא רק, מבצעים בדיקות של לחץ תוך עיני כחלק מבדיקת ראייה מקיפה. אבל במידה ומדובר על חשד לגלאוקומה, יש עוד בדיקות שחייבים לבצע, כמו בדיקת שדה ראייה, בדיקת עצב הראייה ונוספים. אחת מהבדיקות של בירור זו בדיקה של קרקעית העין. בדיקה זו אינה חודרנית, ונעשית בעזרת מכשיר סריקה מיוחד, שיודע ליצור תמונות של החלק האחורי של העין והמאפשר לאיש מקצוע לראות סיבי העצב.

מתי כדאי לבדוק לחץ תוך עיני?

בדיקה של לחץ תוך עיני (IOP) היא חלק חשוב בניטור בריאות העיניים, בעיקר להערכת הסיכון לגלאוקומה. תדירות הביצוע תלויה בגורמים שונים, כולל גיל, ההיסטוריה הרפואית וגורמי הסיכון.

מבוגרים ללא גורמי סיכון ידועים לגלאוקומה צריכים לעבור בדיקת IOP שלהם כחלק מבדיקת עיניים שגרתית לפחות פעם בשנתיים.

אנשים מעל גיל 40 נמצאים בסיכון גבוה יותר לפתח גלאוקומה, כך שהם עשויים להזדקק לבדיקות IOP תכופות יותר, בדרך כלל כל שנה עד שנתיים.

אם יש היסטוריה משפחתית של גלאוקומה, ההמלצה על ביצוע בדיקה תכופות יותר.

כמו כן, גם אם יש מצבים רפואיים מסוימים, כגון סוכרת או לחץ דם גבוה, נדרש ניטור תכוף יותר.

אם יש חשד לגלאוקומה, כלומר יש לאדם IOP מוגבר או גורמי סיכון אחרים אך עדיין אין לו גלאוקומה, ההמלצה תהיה לבצע מדידות IOP תכופות יותר, כגון כל 6 עד 12 חודשים.

אם כבר יש אבחנה של גלאוקומה, ייתכן ויומלץ על מדידות תכופות יותר, לפעמים בתדירות של כל כמה חודשים, כדי להבטיח שהטיפול יעיל בשליטה בלחץ.

אם היה ניתוח עיניים עבור מצבים כמו גלאוקומה או קטרקט,  גם  חשוב לעקוב אחר IOP במהלך התקופה שלאחר הניתוח כדי להבטיח שהוא נשאר בטווח בטוח.

אם נוטלים תרופות לשליטה בלחץ התוך עיני, התדירות בדיקות תתבסס על התגובה לטיפול.

איפה ניתן לבצע בדיקה של לחץ תוך עיני?

אצלנו באופטיקה בורוכוב בפתח תקווה תוכלו לעבור את הבדיקה ועוד מגוון בדיקות עיניים נוספות על ידי אופטומטריסטים מוסמכים ואנשי צוות מקצועיים אחרים. המעבדות שלנו מאובזרות בציוד וטכנולוגיות מתקדמים. אלצנו תוכלו לעבור את הבדיקות וגם במידת הצורך להתאים משקפיים או עדשות ראייה. באופטיקה תמצאו מגוון מאוד רחב של מסגרות וחברות, כך ניתן לבצע התאמת  עדשות מגע או משקפיים לפי ההמלצה של איש מקצוע וגם לפי התקציב וטעם שלכם.

בנוסף, ברשת אופטיקה בורוכוב ישנה מעבדה אשר מתמחה בתיקון משקפיים.

*סניף מרכז העיר אורלוב 72 פ"ת 

*סניף אם המושבות 

לפרטים נוספים ויצירת קשר אנא חייגו  03-9310327  מחכים לכם!

מוזמנים לשתף

Page Reader Press Enter to Read Page Content Out Loud Press Enter to Pause or Restart Reading Page Content Out Loud Press Enter to Stop Reading Page Content Out Loud Screen Reader Support
Call Now Button