אופטיקה בורוכוב מונגשת לבעלי מוגבלויות על פי חוק.

אופטיקה בורוכוב מונגשת לבעלי מוגבלויות על פי חוק.

עדשות מגע מולטיפוקל

עדשות מגע
מולטיפוקל

עדשות מולטיפוקל הן סוג של עדשות מגע שנועדו לטפל בפרסביופיה, בעיית ראייה נפוצה הקשורה לגיל. פרסביופיה משפיעה בדרך כלל אצל אנשים מעל גיל 40 וגורמת לקושי להתמקד באובייקטים סמוכים עקב אובדן הגמישות של עדשת העין. במילים הפשוטות, זה מצב, שבו אדם אינו רואה טוב מקרוב, עקב שינויים בעדשת העין. מכיוון, שזה תהליך טבעי, חשוב שתדעו על אופציות, שיכולות לסייע בשיפור הראייה. אחת מהן – עדשות מגע מולטיפוקל.

מה חושב לדעת על עדשות מולטיפוקל?

נתחיל מעובדה, שבוודאי כבר שמעתם, שעדשות מגע מולטיפוקל תוכננו במיוחד כדי לספק ראייה ברורה למרחקים מרובים, כולל מרחקים קרובים, בינוניים ורחוקים. הם אמורים לתקן פרסביופיה על ידי שילוב כוחות או אזורים שונים של עדשה בתוך מבנה של עדשה אחת.

 ישנם מספר עיצובים זמינים עבור עדשות מולטיפוקל:

עדשות סימולטנית: לעדשות אלו יש שני מוקדים עם עוצמת עדשה משתנים במקום אחד, באזור האישון. המוח מסתגל למעבר בין האזורים השונים כדי להשיג ראיה ברורה במרחקים שונים.

מבנה נוסף, של עדשות דומה למשקפיים מולטיפוקליים, שבהם יש אזורים נפרדים לראייה לקרוב ולמרחק. העין מתמקדת באופן טבעי בקטע המתאים בהתבסס על מרחק האובייקט.

 ניתן לחלק עדשות מגע מולטיפוקל עוד יותר לעדשות רכות ועדשות קשות.

עדשות מולטיפוקל רכות: עדשות רכות עשויות מחומרים גמישים, המספקים נוחות וקלות הסתגלות. בין עדשות מגע רכות ניתן לבחור בעדשות חד פעמיות, שחייבים להחליף כל יום, דו שבועיות, שמחליפים פעם בשבועיים או חודשיות, שכאמור מחליפים פעם בחודש.

עדשות מולטיפוקל קשות או  לפי שם אחר, עדשות RGP , למרות שהן קשיחות , הן מאפשרות העברת חמצן לקרנית ומספקים ראייה ברורה.  עדשות מסוג הזה יכולים להוות אופציה מתאימה לסובלים מאסטיגמציה , או בעיות אחרות, שלא מאפשרים שימוש בעדשות רכות, או שפשוט מראש מעדיפים את עדשות קשות.

חשוב לציין, שלא משנה איזה עדשות תבחרו, תמיד תהיה תקופת ההסתגלות כלשהי. מכיוון, שהתאמה לעדשות מגע מולטיפוקליות עשויה לדרוש זמן כדי שמוח ילמד לפרש את הקלט החזותי מאזורים שונים של העדשה. לעתים, בתקופה ראשונה, אנשים מסוימים עשויים לחוות  ראייה מטושטשת או תפיסת עומק מופחתת, אך בדרך כלל זה משתפר ונעלם תוך זמן קצר. בכל מקרה, ברגע, שתתאימו ותרכשו את העדשות, תקבלו מחברי הצוות הדרכה מפורטת.

זכרו, שחוויות אישיות עם עדשות מגע מולטיפוקליות עשויות להשתנות. חשוב לעקוב אחר העצות של אופטומטריסט או רופא עיניים בנוגע ללבישה, ניקוי ולוחות הזמנים של החלפת עדשות. בדיקות סדירות חיוניות גם כדי לעקוב אחר בריאות העיניים  ולהבטיח תיקון ראייה מיטבי.

לקבלת פרטים נוספים צרו איתנו קשר עוד היום בטלפון:

או השאירו הודעה ונחזור אלכם בהקדם

מהן יתרונות וחסרונות של עדשות מגע מולטיפוקל

יתרונות:

עדשות מגע מולטיפוקל מיועדות למנוע את הצורך בנשיאה ובמעבר בין זוגות משקפיים מרובים. כמו כן, הן מספקות פתרון נוח ומתמשך לתיקון ראייה עבור אוכלוסיית האנשים, שכבר התחילו את התמודדות שלהםעם שינוים בראייה עקב גיל, זאת אמורת עם פרסביופיה.

עדשות מולטיפוקל מיועדות לספק חווית ראייה טבעית יותר על ידי מתן אפשרות לאנשים לראות בבירור במרחקים שונים ללא צורך בהתאמה מתמדת או החלפת משקפיים.

 בניגוד למשקפיים, עדשות מגע מציעות שדה ראייה רחב יותר וראייה היקפית בלתי מוגבלת. עדשות מולטיפוקל מאפשרות לאנשים לעסוק בפעילויות וספורט שונים ללא אילוצים של מסגרות על פניהם.

עבור אנשים, שמעדיפים לא להרכיב משקפיים או מודאגים לגבי המראה שלהם, עדשות מגע מולטיפוקל מציעות אפשרות מושכת יותר מבחינה קוסמטית, מכיוון שהן כמעט בלתי נראות לאחרים.

חסרונות:

התרגלות לעדשות מולטיפוקל עשויה לקחת זמן וסבלנות. אנשים מסוימים עשויים לחוות בתחילה קשיים בהסתגלות, לדוגמא ראייה מטושטשת או תפיסת עומק מופחתת. זה נובע משימוש בו-זמני במוקדים או באזורים שונים של עדשה בתוך עדשה אחת. עם זאת, בעיות אלו בדרך כלל משתפרות עם המשך השימוש.

היעילות של עדשות מגע מולטיפוקליות עשויה להשתנות בין אנשים. גורמים כגון אנטומיית העין, גודל אישון ומאפייני ראייה אישיים יכולים להשפיע על הצלחתן של עדשות מולטיפוקל לספק ראייה ברורה בכל המרחקים.

עדשות מגע מולטיפוקל נוטות להיות יקרות יותר מעדשות מגע לראייה רגילות או משקפיים מסורתיים. הם דורשים עיצובים וחומרים מיוחדים, מה שמוביל לעלויות ייצור גבוהות יותר.

טיפול ותחזוקה נכונים חיוניים עבור עדשות מולטיפוקל. הם דורשים ניקוי קבוע, חיטוי ואחסון בפתרונות מתאימים. אי הקפדה על תחזוקה מתאימה ומומלצת יכולה לגרום לאי נוחות, ירידה בראייה או בעיות בריאות בעיניים.

חשוב להתייעץ עם רופא עיניים או אופטומטריסט מנוסה, כדי להעריך את הצרכים האישיים שלכם, לשקול את היתרונות והחסרונות, ולקבוע אם עדשות מגע מולטיפוקל הן הבחירה הנכונה עבורכם.

עדשות המולטיפוקל הטובות ביותר

כמובן, שלקבוע אילו מעדשות המולטיפוקל הטובות ביותר לא פשוט, מכיוון שבחירה תלויה בגורמים מגוונים: כמו מצב הראייה האישי, בריאות העיניים והעדפות אישיות. יש לא מעט מותגים ועיצובים שונים של עדשות מולטיפוקל בשוק, והבחירה האופטימלית יכולה להשתנות מאדם לאדם. אבל בכל מקרה רצינו להציג את האפשרויות הפופולריות ביותר של עדשות מולטיפוקל.

עדשות Acuvue Oasys: עדשה מולטיפוקל זו של חברת Johnson & Johnson עשויה מחומר סיליקון הידרוג'ל המספק יכולת נשימה מעולה. בנוסף, עדשות מיוצרות בעזרת טכנולוגיית HydraLuxe של החברה, שמסייעת בשמירה על לחות ומספקת נוחות לאורך כל היום.

עדשות Biofinity: עדשות של חברת CooperVision תוכננו עם טכנולוגיית Balanced Progressive. הם מציעים מעבר חלק בין ראייה מקרוב, בינונית ומרחק, וגם עשויים מחומר סיליקון הידרוג'ל נושם במיוחד.

עדשות Air Optix: עדשה מולטיפוקל מבית Alcon משתמשת בעיצוב מיוחד, כדי לספק ראייה ברורה בכל המרחקים. הן עשויות מחומר נושם במיוחד, המאפשר נוחות עמידות לאורך זמן.

 עדשות Proclear: עדשות, המיוצרות גם על ידי חברת CooperVision, והם מאופיינים ביכולות שלהן לספק שימור לחות טובה, מה שהופך אותם מתאימים לאנשים עם עיניים יבשות.

חשוב לציין שמה שעובד הכי טוב עבור אדם אחד עשוי שלא לעבוד טוב עבור אחר. בחירת עדשות המולטיפוקל הטובות ביותר צריכה להתבסס על בדיקת עיניים מקיפה והתייעצות עם איש מקצוע. הם יכולים להעריך את בריאות העיניים שלכם ולהמליץ על העדשה המולטיפוקל המתאימה ביותר בהתבסס על המומחיות שלהם והנסיבות האישיות שלכם. במהלך הייעוץ, נלקחים בחשבון גורמים כגון מרשם, גודל האישון, צורת הקרנית ודרישות אורח החיים, כל זה מסייע בבחירת העדשות מגע מולטיפוקלי המציעות תיקון ראייה אופטימלי ונוחה לעינייכם.

לשאלות או התייעצות בנושא עדשות מגע אתם מוזמנים לצלצל אלינו:

  03-9310327 

באופטיקה בורוכוב תוכלו להתאים ולרכוש עדשות מגע מסוג מולטיפוקל. צוות שלנו מנוסה ומקצועי, בעל ניסיון רב בהתאמה בכל סוגי עדשות מגע, כולל מולטיפוקלי. כמו כן, בחנות האופטיקה שלנו תמצאו את הציוד החדשני והמתקדם ביותר.

נשמח לראותכם באחד מהסניפים שלנו:

*סניף מרכז העיר אורלוב 72 פ"ת 

*סניף אם המושבות 

מוזמנים לשתף

Page Reader Press Enter to Read Page Content Out Loud Press Enter to Pause or Restart Reading Page Content Out Loud Press Enter to Stop Reading Page Content Out Loud Screen Reader Support
Call Now Button