אופטיקה בורוכוב מונגשת לבעלי מוגבלויות על פי חוק.

אופטיקה בורוכוב מונגשת לבעלי מוגבלויות על פי חוק.

משקפיים
שמאטים קוצר ראייה

משקפיים
שמאטים
קוצר ראייה

משקפיים שמאטים קוצר ראייה – משקפי MiSight

 

משקפי MiSight הם סוג מיוחד של משקפיים, שנועדו לתת מענה לצרכים של אנשים עם קוצר ראייה. שלא כמו משקפיים מסורתיים שפשוט מתקנים ראייה, משקפי MiSight משלבים תכונות חדשניות שהופכות אותם לסוג משקפיים שמאטים קוצר ראייה, במיוחד אצל ילדים.

הפיתוח של משקפי MiSight מייצג גישה פרואקטיבית לניהול קוצר ראייה, שהפך נפוץ יותר ויותר בשנים האחרונות, במיוחד בקרב אוכלוסיות צעירות יותר. קוצר ראייה מתרחש כאשר העין גדלה יותר מדי או שהקרנית מתעקלת בחדות מדי, מה שגורם לקרני האור להתמקד מול הרשתית במקום ישירות עליה. זה גורם לראייה מטושטשת למרחק בעוד שהראייה לקרוב נשארת ברורה יחסית.

MYOPIA קןצר ראייה

כדי להילחם בהתקדמות של קוצר ראייה, פיתחו משקפיים מיוחדים שמאטים קוצר ראייה ומשתמשים בעיצוב ייחודי של עדשה כפולה. עיצוב מיוחד ופורץ דרך מאפשר ראייה ברורה במוקדים קרובים ומרוחקים כאחד. על ידי מתן ראייה ברורה בכל המרחקים, משקפי MiSight שואפים להפחית את העומס על העיניים ולמזער את הגירוי להתארכות נוספת של גלגל העין, המהווה גורם מפתח בהתקדמות של קוצר ראייה.

בנוסף לעיצוב האופטי שלהם,  משקפיים שמאטים קוצר ראייה עשויים לשלב גם תכונות אחרות המיועדות לבקרת קוצר ראייה. דגמים מסוימים משתמשים גם בטכנולוגיית סינון אור כחול להפחתת עייפות עיניים ואי נוחות הקשורים לזמן מסך ממושך, מה שעלול להחמיר את התקדמות קוצר ראייה. כמו כן, משקפי MiSight מסוימים עשויים לכלול ציפויים או עיבודים שמטרתם למזער את הסנוור ולשפר את הנוחות החזותית בתנאי תאורה שונים.

אחת מאוכלוסיות היעד העיקריות של משקפיים שמאטים קוצר ראייה – היא ילדים ובני נוער שנמצאים בסיכון גבוה יותר לפתח קוצר ראייה מתקדם. חשוב לדעת, שניתן להשתמש במשקפיים מגיל 6 וכמובן, ככל שילד יתחיל להשתמש מוקדם במשקפיים לקוצר ראייה, כמו משקפי MiSight גובר הפוטנציאל להאט את קצב התקדמות קוצר הראייה ולהפחית את הסבירות לבעיות ראייה חמורות יותר בהמשך החיים.

ישנן דעות, שבעוד שבתור משקפיים שמאטים קוצר ראייה, משקפי MiSight הראו תוצאות מבטיחות במחקרים קליניים לשליטה בקוצר ראייה, הם אינם מרפאים קוצר ראייה לגמרי. עם זאת, הם מייצגים גישה פרואקטיבית לניהול קוצר ראייה והפחתת השפעתה ארוכת הטווח על בריאות הראייה.

ניתן לסכם, שמשקפי  MiSight מציעים פתרון מותאם עבור אנשים, במיוחד ילדים, המבקשים לטפל ולעצור ככל הניתן התקדמות של קוצר ראייה. על ידי שילוב של עיצוב אופטי מתקדם עם תכונות ממוקדות לבקרת קוצר ראייה, משקפיים אלו מספקים גישה הוליסטית לתיקון וניהול הראייה. משקפי MiSight עומדים בחזית החדשנות בטיפול בראייה, ומציעים תקווה לעתיד שבו ניתן לנהל ולשלוט ביעילות בהתקדמות קוצר ראייה.

לשאלות או התייעצות בנושא משקפיים, שמאטים קוצר ראייה – משקפי  MiSight,  אתם מוזמנים לצלצל:

  03-9310327 

או להשאיר פרטים ונשמח לחזור אליכם בהקדם

קוצר ראייה בקרב ילדים ובני נוער

מגיפת קוצר ראייה: דאגה גוברת

בשנים האחרונות חלה עלייה מדאיגה בשכיחות של קוצר ראייה בקרב ילדים ברחבי העולם. בעבר נחשב למצב נדיר יחסית, קוצר ראייה הגיע כעת לממדים של מגיפה, והשפיע על מיליוני אנשים צעירים ברחבי העולם. עלייה זו בשיעורי קוצר ראייה עוררה דאגה נרחבת בקרב הורים, מחנכים ואנשי מקצוע בתחום הבריאות כאחד, מה שגרם לפעולה דחופה כדי לטפל בבעיית בריאות הציבור המתפתחת הזו.

קוצר ראייה היא שגיאת שבירה המאופיינת בקושי לראות אובייקטים מרוחקים בבירור, בעוד שאובייקטים מקרוב נשארים בפוקוס. אצל ילדים, קוצר ראייה מתפתח בדרך כלל במהלך גיל בית הספר ונוטה להתקדם בהדרגה לאורך זמן. בעוד לגנטיקה יש תפקיד משמעותי בנטייה של אנשים לקוצר ראייה, גורמים סביבתיים תורמים גם הם להתפתחותה. פעילות ממושכות, כגון קריאה, לימוד וזמן מסך, הם גורמי סיכון ידועים לקוצר ראייה, כמו גם זמן שהייה בחוץ וחשיפה מוגבלת לאור שמש טבעי.

ההשפעות של קוצר ראייה חורגות הרבה מעבר לליקוי ראייה גרידא, ומשפיעות על היבטים שונים של התפתחות הילדות והרווחה. ילדים עם קוצר ראייה לא מטופל ולא מתוקן עלולים לחוות אתגרים אקדמיים עקב קושי לראות את הלוח או לקרוא חומרים מרחוק. בנוסף, קוצר ראייה יכול להשפיע על השתתפות בפעילויות ספורט ופנאי, להגביל את ההזדמנויות לכושר גופני ומעורבות חברתית. יתרה מכך, קוצר ראייה לא מטופל מגביר את הסיכון לפתח סיבוכים מסכני ראייה בשלב מאוחר יותר בחיים, כגון היפרדות רשתית, גלאוקומה וניוון מקולרי.

גילוי והתערבות מוקדמים הם חיוניים לניהול יעיל של קוצר ראייה בילדים ולהפחתת השלכותיה ארוכות הטווח. בדיקות עיניים מקיפות סדירות חיוניות לאיתור קוצר ראייה ובעיות ראייה אחרות בשלביהן המוקדמים ביותר. הורים צריכים להיות אקטיביים בתזמון בדיקות עיניים שגרתיות עבור ילדיהם, במיוחד אם יש היסטוריה משפחתית של קוצר ראייה או אם הם מבחינים בסימנים של ליקוי ראייה, כגון פזילה או כאבי ראש תכופים.

בנוסף לבדיקות עיניים רגילות, התערבויות מסוימות באורח חיים יכולות לעזור להפחית את הסיכון להתקדמות קוצר ראייה אצל ילדים. עידוד פעילויות בחוץ ובילוי בשפע באור יום טבעי הוכח כבעלי השפעה מגנה מפני התפתחות קוצר ראייה. המנגנון המדויק מאחורי תופעה זו אינו מובן במלואו, אך חשיפה לאור השמש עשויה להשפיע על שחרור דופמין ברשתית, אשר ממלא תפקיד בוויסות צמיחת העיניים ושגיאות השבירה.

לילדים שאובחנו עם קוצר ראייה, אפשרויות טיפול שונות זמינות כדי לסייע בניהול התקדמותה ולייעל את חדות הראייה.  כפי שכבר ציינו, משקפי MiSight , אותם משקפיים שמאטים קוצר ראייה  בעזרת עדשות מיוחדות, משקפיים מולטיפוקליים או דו-מיקודיים, יכולים לעזור להאט את התקדמות קוצר הראייה על ידי שינוי הסביבה החזותית והפחתת הגירוי להתארכות צירית של גלגל העין. באופן דומה, עדשות אורתוקרטולוגיה (Ortho-K), אשר מרכיבים במשך לילה כדי לעצב מחדש את הקרנית באופן זמני, הוכחו כמאטות ביעילות את התקדמות קוצר ראייה בילדים.

ילדה עם קוצר ראייה בבית הספר

כיצד עובדים משקפי MiSight ? איך פועלת טכנולוגיית DOT ?

משקפיים מסוג  MiSight, שמאטים התקדמות קוצר ראייה משתמשים בטכנולוגיית Diffusion Optics (DOT) המייצגת גישה חדשנית לתיקון ושיפור הראייה. שיטה חדשנית זו רותמת את העקרונות של פיזור האור כדי לייעל את הבהירות החזותית והנוחות עבור לובשים.

 בבסיס טכנולוגיית הדיפוזיה האופטיקה עומד הרעיון של פיזור אור. עדשות מסורתיות לעתים קרובות שוברות אור בכיוון אחד, מה שעלול להוביל לסנוור, הילות ועיוותים חזותיים אחרים, במיוחד בתנאי תאורה מאתגרים. לעומת זאת, עדשות DOT מתוכננות לפזר אור נכנס על פני שטח רחב יותר, להפחית את עוצמת הבוהק ולשפר את הנוחות החזותית הכוללת.

 עדשות DOT עוברות תהליכי עיצוב וייצור קפדניים כדי להשיג רמות מדויקות של פיזור אור. נעשה שימוש בטכניקות מתקדמות של מודלים ממוחשבים כדי לייעל את הפצת המיקרו-מבנים המוטבעים בחומר העדשה, תוך הבטחת דיפוזיה אחידה מבלי לפגוע בבהירות האופטית. רמת דיוק זו חיונית לשמירה על ראייה חדה וברורה תוך מזעור הפרעות ראייה.

פתרונות מותאמים אישית: אחד היתרונות המרכזיים של טכנולוגיית Diffusion Optics הוא מתן מענה למגוון רחב של צרכים ויזואליים. בין אם תיקון שגיאות שבירה כגון קוצר ראייה, רוחק ראייה או אסטיגמציה, או שיפור הנוחות החזותית עבור משימות כמו קריאה או נהיגה, ניתן להתאים אישית עדשות DOT כך שיתאימו למרשמים והעדפות אישיות. התאמה אישית זו משתרעת על חומרי עדשות, ציפויים ותכונות נוספות המותאמות לדרישות אורח חיים ספציפיות.

סנוור ממקורות כגון פנסים, אור שמש ומסכים אלקטרוניים יכולים להשפיע באופן משמעותי על חדות הראייה והנוחות, במיוחד עבור אנשים עם עיניים רגישות. עדשות DOT מצטיינות בהפחתת הסנוור על ידי פיזור האור הנכנס על פני שטח גדול יותר, ובכך למזער את ההשפעות המפריעות שלו. זה הופך את משקפי DOT למתאימים במיוחד לפעילויות חוצות, נהיגה בלילה ושימוש ממושך במסך.

יתרון בולט נוסף של טכנולוגיית Diffusion Optics הוא היכולת שלה לשפר את רגישות הניגודיות, במיוחד בסביבה עם תאורה דלה. על ידי הפחתת בוהק ושיפור פיזור האור, עדשות DOT יכולות להגביר את תפיסת העומק והפרטים, ולאפשר למשתמשים להבחין בפרטים בצורה ברורה יותר על רקע מנוגד. זה מועיל במיוחד עבור פעילויות כמו נהיגה בלילה, שבהן הראות היא קריטית לבטיחות.

מעבר לחדות הראייה, משקפי DOT נותנים עדיפות לנוחות וארגונומיה של הראייה. הבוהק המופחת ופיזור האור האופטימלי המסופקים על ידי עדשות DOT תורמים לחוויית צפייה נוחה יותר, גם בתקופות ממושכות של שימוש. זה יכול לעזור להקל על עומס עיניים, עייפות ואי נוחות אחרות הקשורות לזמן מסך ממושך או למשימות חזותיות מאתגרות.

ככל שהטכנולוגיה ממשיכה להתפתח, כך גם היכולות של טכנולוגיית Diffusion Optics. מאמצי מחקר ופיתוח מתמשכים שואפים לחדד עוד יותר את העיצוב והביצועים של עדשות DOT ולפתוח אפשרויות חדשות לתיקון ראייה, שיפור והגנה. ממאפייני סינון אור אדפטיביים ועד ציפוי עדשות חכם המגיבים לתנאי סביבה משתנים, העתיד של משקפי DOT טומן בחובו פוטנציאל מרגש לשיפור הדרך בה אנו רואים את העולם.

משקפיים המשתמשים בטכנולוגיית Diffusion Optics מייצגים מיזוג מתוחכם של מדע והנדסה שמטרתו לייעל את הבהירות החזותית, הנוחות והביצועים. על ידי מינוף עקרונות פיזור האור, עדשות DOT מציעות פתרון רב-תכליתי לתת מענה למגוון רחב של צרכים חזותיים תוך סלילת הדרך לחידושים עתידיים בטיפול בראייה.

איפה ניתן למצוא משקפיים שמאטים את עליית המספר במרכז

 משקפיים שמאטים קוצר ראייה ומייצגים התקדמות משמעותית בטיפול בראייה כגון משקפי MiSight אתם יכולים למצוא באחד מסניפי הרשת של אופטיקה בורוכוב, אשר ממוקמים בפתח תקווה. משקפי MiSight הם דוגמא בולטת למשקפיים שפותחו במיוחד לשליטה בקוצר ראייה.

חשוב לציין, שבכל אחד מסניפי האופטיקה מחכים לכם אנשי צוות מקצועיים ומוסמכים, בעלי גישה ללקוחות בכל הגילאים, כולל ילדים. כמו כן, הסניפים שלנו מאובזרים בחדרי בדיקות עם ציוד וטכנולוגיות חדשניים ומתקדמים וכמובן, במקום יש מעבדה. כך, שאתם מוזמנים  לקבל שירות מהיר ואיכותי מ"א" ועד "ת" במקום אחד.

לפרטים נוספים ויצירת קשר אנא חייגו

  03-9310327 

מחכים לכם!

מוזמנים לשתף

Page Reader Press Enter to Read Page Content Out Loud Press Enter to Pause or Restart Reading Page Content Out Loud Press Enter to Stop Reading Page Content Out Loud Screen Reader Support
Call Now Button