אופטיקה בורוכוב מונגשת לבעלי מוגבלויות על פי חוק.

אופטיקה בורוכוב מונגשת לבעלי מוגבלויות על פי חוק.

עדשות מגע קרטוקונוס

עדשות מגע
קרטוקונוס

מה זה קרטוקונוס?

קרטוקונוס היא הפרעת עיניים מתקדמת המשפיעה על הצורה והמבנה של הקרנית, שהיא המשטח הקדמי הצלול בצורת כיפה של העין. לעתים קרובות, בעברית משתמשים בביטוי " ניוון קרנית או קרנית חרוטית.

בעין בריאה, לקרנית צורה מעוגלת, המאפשרת לאור להיכנס לעין ולהתמקד נכון ברשתית בחלק האחורי של העין. עם זאת, אצל אנשים עם קרטוקונוס, הקרנית מתדלדלת בהדרגה והופכת לצורת חרוט, מה שגורם לראייה מעוותת.

הסיבה המדויקת לקרטוקונוס עדיין אינה מובנת במלואה, אך מאמינים שהיא כרוכה בשילוב של גורמים גנטיים וסביבתיים. היא מתחילה לעתים קרובות בגיל ההתבגרות או בבגרות המוקדמת ועשויה להתקדם לאט או במהירות לאורך זמן. המצב יכול להשפיע על אחת או שתי העיניים, בדרגות חומרה שונות.

התסמין העיקרי של קרטוקונוס הוא ראייה מטושטשת או מעוותת. ככל שהקרנית הופכת לא סדירה יותר, היא גורמת לאסטיגמציה ולקוצר ראייה. תסמינים נפוצים נוספים כוללים רגישות מוגברת לאור (פוטופוביה), בוהק וקושי בראיית לילה. במקרים מסוימים, הקרנית עשויה גם להיות דקה וחלשה, מה שמוביל לפרקים של נפיחות בקרנית ושינויים פתאומיים בראייה.

קרטוקונוס מאובחן בדרך כלל באמצעות בדיקת עיניים מקיפה, אשר עשויה לכלול בדיקות כגון מיפוי קרנית (טופוגרפיה), מדידת עובי הקרנית (פאכימטריה) והערכת חדות הראייה. גילוי מוקדם חשוב כדי לנהל את המצב ביעילות ולמנוע הידרדרות נוספת בראייה.

אפשרויות הטיפול בקרטוקונוס תלויות בחומרת המצב. בשלבים המוקדמים, משקפי ראייה או עדשות מגע רכות עשויות להספיק לתיקון הראייה. ככל שהמצב מתקדם, לרוב מומלצות עדשות מגע חדירות גז (RGPs) או עדשות סקלרליות כדי לספק תיקון חזותי טוב יותר על ידי יצירת משטח אופטי חלק יותר. במקרים מתקדמים יותר, כאשר לא ניתן לתקן את הראייה בצורה מספקת באמצעות עדשות מגע, ניתן לשקול התערבויות כירורגיות כגון חיבור צולב של הקרנית או השתלת קרנית.

חשוב לאנשים עם קרטוקונוס לעבור בדיקות עיניים קבועות ולעבוד בשיתוף פעולה הדוק עם רופא עיניים כדי לנטר ולנהל את המצב ביעילות.

עדשות מגע לקרטוקונוס

עדשות מגע קרטוקונוס הן עדשות מגע מיוחדות שתוכננו במיוחד למצב עיניים, שבו קרנית מדלדלת ובולטת בצורת חרוט. עדשות אלו משמשות לתיקון הראייה המעוותת הנגרמת על ידי צורה לא סדירה של הקרנית.

כפי שכבר הזכרנו, בניגוד לעדשות מגע רגילות, עדשות מגע קרטוקונוס עשויות מחומרים נוקשים חדירים לגז (RGP) . לעדשות אלו מבנה קשיח המאפשר להן להתקפל מעל הקרנית הלא סדירה, וליצור משטח שבירה חלק. חומר ה-RGP  מאפשר גם לחמצן לעבור לקרנית, ולשמור על בריאותה.

היום קיימים סוגים שונים של עדשות מגע קרטוקונוס, בהתאם לחומרת המצב ולצורת הקרנית.

עדשות סקלרליות הן עדשות בעלות קוטר גדול שאינן יושבות על פני כל הקרנית אלה נשענות על החלק הלבן של העין (סקלרה). הם מספקים תיקון ראייה מעולה וידועים בנוחות וביציבות שלהם.

עדשות אלו דומות לעדשות סקלרליות אך בעלות קוטר קטן יותר. הם מכסים חלק מהקרנית ומהסקלרה, ומציעות איזון בין נוחות ותיקון חזותי.

 עדשות מיוחדות, כאשר למעשה הן מורכבות מ2 עדשות. עדשת RGP מורכבת על גבי עדשת מגע רכה. העדשה הרכה מספקת נוחות, בעוד שעדשת RGP מתקנת את הקרנית הלא סדירה. אפשרות זו משמשת לעתים עבור אנשים שעדשות RGP לא נוחות להרכיב לבד.

לשאלות או התייעצות בנושא עדשות מגע לקרטוקונוס אתם מוזמנים לצלצל אלינו:

  03-9310327 

תהליך התאמת עדשות מגע קרטוקונוס

כפי שכבר הזכרנו, קרטוקונוס גורם לקרנית להידלדל ולהתנפח לצורת חרוט, וכתוצאה מכך לאסטיגמציה  ולראייה מטושטשת. עדשות מגע קרטוקונוס תוכננו במיוחד כדי ליצור משטח שבירה חלק על הקרנית, המפצה על אי הסדירות שלה. עדשות אלו מסייעות לנרמל את הראייה על ידי מיקוד תקין של האור על הרשתית, וכתוצאה מכך ראייה ברורה וחדה יותר.  באופן כללי תהליך של התאמת עדשות מורכב ממספר שלבים.

בדיקת עניים מקיפה

בדרך כלל תהליך ההתאמה של עדשות מגע קורטוקונוס מתחיל בבדיקת עיניים מקיפה הנערכת על ידי איש מקצוע המתמחה בטיפול בקרטוקונוס. בדיקה זו מעריכה את הבריאות הכללית של העיניים, מודדת את חדות הראייה ומעריכה את חומרת וההתקדמות הקרטוקונוס.

טופוגרפיה של הקרנית

טופוגרפיה של הקרנית מתבצעת כדי למפות את הצורה והעקמומיות של הקרנית. הליך לא פולשני זה משתמש במכשירים מיוחדים ליצירת מפה מפורטת של פני הקרנית. הנתונים המתקבלים מטופוגרפיה של הקרנית עוזרים להנחות את הבחירה של עיצוב עדשות מגע מתאים.

בחירת עדשות

בהתבסס על מדידות הקרנית וצרכי הראייה של האדם, נקבע סוג העדשות מגע הקרטוקונוס המתאים ביותר. האפשרויות עשויות לכלול עדשות סקלרליות, עדשות סקלרליות למחצה, עדשות היברידיות, או שילוב של  RGP  ועדשות רכות.

התאמת עדשות

תהליך ההתאמה כולל בחירת עדשות מגע קרטוקונוס ניסיוניות והערכת התאמתן על הקרנית. קודם  מנסים עם עדשות ניסוי, ומעריכים את היישור, הריכוז, התנועה והנוחות של העדשות, בודקים איכות הראייה שהושגה. שלב זה עוזר לקבוע את פרמטרי העדשה המתאימים למרשם הסופי.

הערכת ראייה

במהלך תהליך ההתאמה, יבצעו בדיקות חדות ראייה ויעריכו עד כמה עדשות המגע מתקנות את הראייה של האדם. ניתן לנסות כוחות, גדלים ועיצובים שונים של עדשות כדי להשיג את התוצאה החזותית הטובה ביותר האפשרית.

ביקורי מעקב

במיוחד, לאחר ההתאמה הראשונית, ביקורי מעקב מאוד חשוב. ביקורים  אלו מאפשרים לעקוב אחר ההסתגלות של האדם לעדשות, להעריך את בריאות הקרנית ולבצע את כל ההתאמות הנדרשות לפרמטרי העדשה. ייתכן שיידרשו שינויים נוספים כדי לייעל את הנוחות והראייה.

חשוב לציין שתהליך ההתאמה עשוי להשתנות בהתאם לצרכים הספציפיים של כל אדם ולהמלצותיו של איש מקצוע. על מנת להבטיח שהעדשות באמת יכלו לסייע ולספק תיקון ונוחות ראייה מיטביים חשוב לפנות למקום, שיש בו את כל האמצעים ואנשי צוות המתמחים בנושא, שיכולים ללוות בתהליך ולהתאים את העדשות בצורה מדויקת ביותר. אצלנו באופטיקה בורוכוב ישמחו לסייע בתהליך התאמה ובחירה של העדשות.

האם יש קושי בהסתגלות לעדשות מגע קרטוקונוס?

התאמה לעדשות מגע קרטוקונוס יכולה להשתנות מאדם לאדם. אנשים מסוימים עשויים לחוות תקופת הסתגלות ראשונית, בעוד שאחרים עשויים להסתגל מהר יותר. להלן מספר גורמים שיכולים להשפיע על תהליך ההסתגלות:

: עדשות מגע קרטוקונוס, במיוחד עדשות חדירות גז (RGP), עלולות לגרום בתחילה לאי נוחות מסוימת או לתחושת גוף זר בעין. ייתכן שייקח זמן מה עד שהעיניים מסתגלות לנוכחות העדשות. באופטיקה תקבלו  הנחיות לגבי החדרה, הסרה וטיפול נכון של העדשה כדי למזער את אי הנוחות.

לאנשים עם קרטוקונוס יכול להיות מיעוט דמעות עקב הקרנית הלא סדירה, מה שעלול להשפיע על נוחות העדשה. ניתן להמליץ על דמעות מלאכותיות לעיניים כדי לסייע בשמירה ולהפחית יובש או גירוי.

תהליך ההתאמה נועד להגיע להתאמה הכי טובה של העדשה לכל אדם. עם זאת, ייתכן שיידרש ניסוי ותעייה כדי למצוא את פרמטרי העדשה האופטימליים המספקים ראייה טובה ונוחות. ייתכן שיהיה צורך בהתאמות לפרמטרים של העדשה, כגון עקומת בסיס, קוטר או עיצוב קצה, במהלך תקופת ההסתגלות כדי לשפר את הנוחות וההתאמה.

הסתגלות לעדשות מגע קרטוקונוס דורשת סבלנות והתמדה. חשוב לעקוב אחר לוח הזמנים המומלץ ללבוש שמסופק על ידי איש מקצוע. בהתחלה זמני הרכבה קצרים יותר ובהדרגתיות מעלים אותן.. ייתכן שיחלפו מספר שבועות או אפילו חודשים עד שהעיניים והמוח יסתגלו למידע החזותי החדש שמספקות העדשות מקיוון, שזה תהלי מאוד סובייקטיבי ותלוי במצב. זכרו שהניסיון של כל אחד בהסתגלות לעדשות מגע קרטוקונוס יכול להיות שונה. בעוד שאנשים מסוימים עשויים לחוות מעבר חלק יחסית, אחרים עשויים לדרוש יותר זמן וסבלנות.

ביקורי מעקב קבועים הם חיוניים במהלך תקופת ההסתגלות. ביקורים אלו מאפשרים לבצע את כל ההתאמות הנדרשות, תוך התייחסות לכל אי נוחות או בעיות ראייה שעלולות להתעורר. תקשורת ברורה עם איש מקצוע לגבי כל דאגה או קושי שחוו במהלך תהליך ההסתגלות חשובה לפתרון בזמן.

לצורך התאמה ורכישה של עדשות מגע קרטוקונוס אתם מוזמנים להגיע לאחד הסניפים שלנו או ליצור קשר טלפוני עם הסניף הקרוב אליכם.

*סניף מרכז העיר אורלוב 72 פ"ת 

*סניף אם המושבות 

לפרטים נוספים ויצירת קשר אנא חייגו  03-9310327  מחכים לכם!

מוזמנים לשתף

Page Reader Press Enter to Read Page Content Out Loud Press Enter to Pause or Restart Reading Page Content Out Loud Press Enter to Stop Reading Page Content Out Loud Screen Reader Support
Call Now Button