אופטיקה בורוכוב מונגשת לבעלי מוגבלויות על פי חוק.

אופטיקה בורוכוב מונגשת לבעלי מוגבלויות על פי חוק.

איך מתרגלים למשקפיים

איך מתרגלים
למשקפיים

איך מתרגלים למשקפיים ולעדשות מולטיפוקל?

תקופת ההסתגלות למשקפיים עשויה לקחת מעט זמן, במיוחד אם אתם לא רגילים שיש משהו על הפנים. הנה כמה טיפים שיעזרו לכם להסתגל להרכבת משקפיים בצורה נוחה יותר.

דבר ראשון: תהיו עקביים. ככל שתרכיב את המשקפיים באופן עקבי יותר, כך תתרגלו אליהם מהר יותר. בהתחלה, זה עשוי להרגיש מוזר, אבל ככל שהזמן עובר וככל שתלבשו אותם יותר, כך המוח שלכם יתרגל לקלט החזותי החדש.

תתחילו לאט. אם אתם מתקשים להרכיב את המשקפיים לתקופות ממושכות בהתחלה, התחלו בתקופות קצרות יותר והאריכו את הזמן בהדרגה. זאת הדרך הנוספת לעזור לעיניים ולמוח להסתגל בצורה נוחה יותר.

בתור ההתחלה, תשתמשו בהם לפעילויות שאינן דורשות תזוזה מרובה. תרכיבו את המשקפיים במהלך פעילויות הדורשות ראייה ברורה למרחקים בינוניים, כמו צפייה בטלוויזיה או שימוש במחשב וכדומה. זה יהפוך את תהליך ההתאמה לחלק יותר.

 במידה ואתם צריכים להתאים משקפי מולטיפוקל, פנו למקום מקצועי. אנחנו, באופטיקה בורוכוב נשמח לתת לכם שירות ולסייע בהתאמה של משקפיים או עדשות מגע. אנשי הצוות עם ניסיון וותק רב, בעזרת ציוד וטכנולוגיות מתקדמות יבצעו את כל הבדיקות הנדרשות בצורה יסודית ומקצועית,  ויציעו את המשקפיים המתאימים ביותר עבורכם.

יחד עם זאת,  אל תתביישו לחלוק את ההרגשה בזמן מדידה והתאמה של משקפיים. משקפיים שאינם מתאימים היטב עלולים להיות לא נוחים ועלולים לגרום ללחץ מיותר על האף או מאחורי האוזניים. אבל, אם בחרתם במשקפיים הכי מתאימים, בתחילת הדרך, תהיו סבלניים.

אומנם זה דבר, שהוא ברור מאליו, אבל בכל מקרה נציין, שמאוד חשוב לנקות את המשקפיים. תקפידו לנקות את המשקפיים באופן קבוע כדי להבטיח ראייה ברורה. כתמים ולכלוך יכולים להשפיע על יכולתך לראות כראוי, מה שהופך את תהליך ההתאמה למאתגר יותר. לצורך הניקיון ניתן להשתמש בנוזל מיוחד או מגבונים, המיועדים לניקוי עדשות של המשקפיים.

ההסתגלות למשקפיים עשויה לקחת זמן, במיוחד אם זו הפעם הראשונה שאתם מרכיבים אותם. היו סבלניים עם עצמכם ותנו לעיניים ולמוח שלכם את האפשרות להסתגל.

התייחסו לאי נוחות, במידה ואם אתם חווים אי נוחות או כאב בזמן הרכבת המשקפיים, אל תתעלמו מכך. ייתכן שיהיה צורך בביצוע שינויים קטנים, כדי מאוד להתייעץ עם איש מקצוע, כדי לוודא שהמרשם נכון.

מומלץ מאוד להימנע מהסרה תכופה. יש לא מעט אנשים שבתקופה הראשונה מורידים ומרכיבים את המשקפיים לעתים קרובות. נסו להימנע מלעשות זאת אלא אם כן יש צורך בכך, שכן הסרה והכנסה מתמידים יכולים להאריך את תהליך ההתאמה.

זכרו, שחוויה של כל אחד שונה, וזה נורמלי להרגיש קצת לא בנוח בהתחלה. אבל עם הזמן, הרכבת משקפיים תהפוך לחלק טבעי משגרת היומיום, וסביר להניח שתשפר את הראייה. אם למרות הכל, אתם ממשיכים לחוות אי נוחות או בעיות ראייה משמעותיות, פנו לעזרה.

לשאלות או התייעצות בנושא התאמת משקפיים אתם מוזמנים לצלצל אלינו:

  03-9310327 

כמה זמן בדרך כלל לוקח להתרגל למשקפיים?

כפי שכבר הזכרנו, הזמן שלוקח להתרגל למשקפיים משתנה מאדם לאדם. אנשים מסוימים עשויים להסתגל תוך מספר ימים, בעוד שאצל אחרים תקופת ההסתגלות עשויה להימשך מספר שבועות או אפילו יותר. יש לא מעט גורמים שיכולים להשפיע על זמן ההסתגלות. לדוגמא:

ניסיון קודם: אם הרכבת משקפיים בעבר או שיש ניסיון עם עדשות מגע, ייתכן שתתרגלו מהר יותר כי כבר רגילים שיש משהו על או ליד העיניים.

המרשם הנדרש: אם עדשות בעלות מספר גדול או חלו שינויים משמעותיים מהמצב הקודם יכול להיות שיידרש זמן רב יותר להסתגל אליהם.

תדירות הרכבת המשקפיים: ככל שתרכיבו את המשקפיים באופן עקבי יותר, כך המוח יסתגל מהר יותר.

גיל: ילדים ומבוגרים צעירים נוטים להסתגל מהר יותר למשקפיים חדשים בהשוואה לאנשים מבוגרים יותר, מכיוון שמערכות הראייה שלהם מסתגלת יותר מהר.

רגישות אישית: חלק מהאנשים רגישים יותר לשינויים בתפיסה החזותית שלהם, מה שיכול להשפיע על משך הזמן שלוקח להתרגל למשקפיים.

מצב עיניים: אם יש לכם בעיות עיניים או בעיות בריאותיות כלשהן, זה עשוי להשפיע על המהירות שבה העיניים מסתגלות למשקפיים חדשים.

באופן כללי, זה נפוץ לחוות במידה מסוימת אי נוחות בתקופה שרק מתחילים להרכיב משקפיים, אבל עם שימוש עקבי, המוח והעיניים יסתגלו בהדרגה לדרך הראייה החדשה, והרגשה של אי נוחות ראשונית תעלם עם הזמן.

 כבר  ידוע, שיש אנשים שקל להם יותר להסתגל לסוגים ספיציפיים של עדשות מתקנות, כמו משקפי ראייה רגילים למרחק או משקפי קריאה. יש גם משקפיים או עדשות כמו עדשות מגע מולטיפוקל וכדומה  שלעתים נדרש קצת יותר זמן להסתגל אליהם.

 

לקביעת תור או בירור פרטים נוספים השאירו הודעה ונחזור אליכם בהקדם

איך מתרגלים למשקפיים מולטיפוקל?

התאמה למשקפי מולטיפוקל דורשת מעט יותר סבלנות וזמן בהשוואה למשקפי ראייה רגילים. עדשות מולטיפוקל מורכבות מאזורים שונים, העוזרים לראות יותר טוב למרחקים שונים (קרוב, בינוני ורחוק). בהתחלה, זה יכול לגרום להרגשה קצת מוזרה ומאתגרת. אך ישנם מספר המצות, יכולות להקל על תהליך ההסתגלות למשקפי או עדשות מולטיפוקל.

תכירו את האזורים. כפי שכבר נאמר, לעדשות מולטיפוקל יש אזורים שונים: לראייה מקרוב, בינונית ומרחוק. למדו היכן נמצא כל אזור בעדשות. החלק העליון הוא בדרך כלל למרחק, האמצעי למשימות ביניים כמו שימוש במחשב, והתחתון לקריאה.

איך מתרגלים למשקפיים מולטיפוקל

התחלו בהדרגה: התחלו להרכיב את המולטיפוקל למשימות  פחות מסובכות, כגון צפייה בטלוויזיה או הסתכלות על עצמים ממרחק. זה עוזר לעיניים להסתגל לאזורים השונים בעדשה. אל תנסו ישר לנהוג או לבצע פעילות פיזית מורכבת, כמו ירידה ועלייה במדרגות וכדומה. קחו לעצמכם זמן.

תרגלו הסתכלות דרך אזורים:  בזמן שאתם מרכיבים את המשקפיים, תרגלו הסתכלות דרך כל אזור על ידי בעזרת הזזת המבט למעלה ולמטה. זה יעזור לעיניים ולמוח להתרגל למעברים בין מרחקים שונים.

תנועות ראש: כאשר אתם צריכים להתמקד במשהו באזור אחר, נסו להזיז את הראש במקום רק את העיניים. זה יכול לעזור לכם למצוא את החלק הנכון של העדשה ביתר קלות.

לצורך קריאה וביצוע משימות, שבהן נדרשת ראייה לקרוב ודאו שאתם מסתכלים דרך החלק התחתון של העדשה. הטו מעט את ראשכם כלפי מטה כדי לכוון את מבטך אל אזור הקריאה.

היו סבלניים: התרגלות למשקפי מולטיפוקל עשויה להימשך מספר שבועות. היו סבלניים עם עצמכם ותנו למוח שלכם זמן להסתגל לקלט החזותי החדש.

תדירות ועקביות: בדיוק כמו שבהרכבת משקפיים לראשונה, גם כן חשובים התמדה ועקביות. ככל שתרכיבו משקפיים המולטיפוקל באופן עקבי, כך המעברים יהפכו טבעיים יותר.

הימנעו משינויים מהירים: הימנעו ממעבר הלוך ושוב בין משקפי המולטיפוקל לבין משקפים רגילים, שאולי השתמשתם בהם בעבר. זה יכול לעכב את תהליך ההסתגלות.

מה קורה אם לא הצלחתי להתרגל למולטיפוקל?

קודם כל חשוב לציין, שזה בסדר,  שתהיה עקומת למידה בעת הסתגלות למשקפי מולטיפוקל. עם תרגול וסבלנות, רוב האנשים מגלים שהנוחות של קיום מספר אזורי מרשם בזוג משקפיים בודד עולה על תקופת ההסתגלות הראשונית.

אבל אם קרה וגיליתם שאינם מצליחים להתרגל למשקפי מולטיפוקל למרות שניסיתם ונתתם למולטיפוקל צ'אנס, דבר ראשון תתייעצו עם אופטומטריסט או רופא העיניים.

נסו עיצובים שונים. בדרך כלל, עדשות מולטיפוקל מגיעות בעיצובים שונים, וחלק מהאנשים עשויים למצוא עיצובים מסוימים נוחים יותר מאחרים. אנחנו באופטיקת בורוכוב תמיד ממליצים על אפשרויות שונות, כגון עדשות פרוגרסיביות עם אזורי קריאה רחבים יותר או סוגים שונים של עיצובים מולטיפוקליים.

כמו כן, ניתן לשקול שימוש עדשות ביפוקל. לעדשות מסוג ביפוקל יש קו גלוי המפריד בין המרשמים הקרובים והמרחק. למרות שחסר להם המעבר החלק בעדשות, לחלק מהאנשים קל יותר להסתגל אליהם.

אפשר לעבור לשימוש בעדשות מגע. אם משקפיים לא נוחים עבורכם, כדי לנסות עדשות מגע מולטיפוקל. אלה יכולים לספק גישה שונה להשגת ראייה ברורה במרחקים שונים.

חזרו לשימוש במספר משקפי ראייה. אם אף אחת מהאפשרויות לעיל אינה מתאימה או מושכת אתכם, אתם יכולים להחליט להישאר עם משקפי ראייה למרחק ולקריאה בנפרד. למרות שזה כרוך במעבר בין שני זוגות משקפיים, זה יכול להיות פתרון בר-קיימא עבור אנשים מסוימים.

 אם בכל מקרה אתם עדיין מתקשים להסתגל, אבל לא רוצים לוותר על מולטיפוקל, אתם תמיד מוזמנים לפנות לצוות של אופטיקה בורוכוב ואנחנו נשמח לעמוד לשירותכם. בעזרת המומחים שלנו נוודא שהמשקפיים מותאמים כהלכה ושהמרשם נכון.

תזכרו, שלפעמים, התאמות קלות במיקום העדשה או במרשם יכולים לעשות הבדל גדול.

איך מתרגלים למולטיפוקל
לפרטים נוספים ויצירת קשר אנא חייגו  03-9310327  מחכים לכם!

מוזמנים לשתף

Page Reader Press Enter to Read Page Content Out Loud Press Enter to Pause or Restart Reading Page Content Out Loud Press Enter to Stop Reading Page Content Out Loud Screen Reader Support
Call Now Button