אופטיקה בורוכוב מונגשת לבעלי מוגבלויות על פי חוק.

אופטיקה בורוכוב מונגשת לבעלי מוגבלויות על פי חוק.

צילינדר בעין

צילינדר
בעין

צילינדר בעין – מה זה ואיך מטפלים? 

המונח "צילינדר" בהקשר של העין משמש לעתים קרובות לתיאור מרכיב ספציפי של מרשם משקפיים או מצב ראייה המכונה אסטיגמציה. למעשה, אסטיגמציה היא בעיית ראייה נפוצה המתרחשת כאשר לקרנית (המשטח הקדמי הצלול של העין) או לעדשה בתוך העין יש צורה לא סדירה. צורה לא סדירה זו עלולה לגרום לאור להיות ממוקד בצורה לא אחידה ברשתית, וכתוצאה מכך ראייה מטושטשת או מעוותת.

כאשר אופטומטריסט או רופא עיניים מאבחנים אסטיגמציה, הם בדרך כלל מודדים את הכמות והכיוון של האסטיגמציה באמצעות יחידה הנקראת "צילינדר". ערך הגליל במרשם משקפיים מעיד על מידת האסטיגמציה ובדרך כלל מתבטא בדיאופטריות.

האם ניתן לתקן צילינדר בעין?

כפי שכבר הזכרנו, אסטיגמציה, היא שגיאת שבירה הנגרמת על ידי צורה לא סדירה של הקרנית או העדשה בעין. זה לא משהו שאפשר "לתקן" במובן של תיקון קבוע או ריפוי באמצעים טבעיים. עם זאת, ישנן שיטות שונות לתיקון וניהול אסטיגמציה, המאפשרות לאנשים להגיע לראייה ברורה ונוחה.

משקפי ראייה עם כוח וציר צילינדר מתאים, כפי שנקבע בבדיקת עיניים, יכולים לתקן אסטיגמציה ולספק ראייה ברורה.

עדשות מגע טוריות תוכננו במיוחד לתיקון אסטיגמציה. הם זמינים בחומרים רכים או קשיחים חדירים לגז (RGP) ויכולים להוות חלופה למשקפיים למי שמעדיף או זקוק לעדשות מגע.

ניתוחי שבירה כמו LASIK (Laser-Assisted In Situ Keratomileusis) ו- PRK (Photorefractive Keratectomy) יכולים לעצב מחדש את הקרנית כדי לתקן אסטיגמציה. עם זאת, לא כולם מועמדים להליכים אלו, והתאמתם תלויה בגורמים שונים, לרבות מידת וסוג האסטיגמציה.

(Ortho-K): זוהי שיטה זמנית, שאינה כירורגית, הכוללת חבישת עדשות מגע קשיחות שתוכננו במיוחד למשך הלילה כדי לעצב מחדש את הקרנית. במהלך היום, הקרנית שומרת זמנית על הצורה המעוצבת מחדש, ומספקת ראייה ברורה. Ortho-K משמש לעתים קרובות לקוצר ראייה (קוצר ראייה) אך יכול גם לעזור עם אסטיגמציה.

במקרים מסוימים, עדשות מיוחדות, כגון עדשות סקלרליות, עשויות להיות מומלצות על ידי מומחה עיניים עבור אנשים עם אסטיגמציה לא סדירה או בעיות אחרות בקרנית.

עדשות אלו משלבות את היתרונות של עדשות חדירות גזים רכות ונוקשות ויכולות להתאים לאנשים מסוימים עם אסטיגמציה.

לסיכום, בעזרת אבחון מקצועי והתאמה של טיפול מתאים על ידי אנשי מקצוע, ניתן לתקן אסטיגמציה באמצעות משקפי מרשם או עדשות מגע בעלות כוח צילינדר וציר מתאים כדי לנטרל את הצורה הלא סדירה של הקרנית או העדשה, להביא את האור למיקוד נכון ברשתית ולשפר את הראייה.

לשאלות או התייעצות בנושא צילינדר בעין אתם מוזמנים לצלצל אלינו:

  03-9310327 

האם צילינדר בעין יכול להיעלם מעצמו?

אסטיגמציה, המאופיינת במרכיב ה"צילינדר" במרשם משקפיים, בדרך כלל אינה נעלמת מעצמה. היא קיימת לרוב מגיל צעיר ונוטה להישאר יציבה יחסית לאורך חייו של אדם.

בעוד שכמה שינויים קלים באסטיגמציה יכולים להתרחש, הפחתה משמעותית או היעלמות מוחלטת של אסטיגמציה ללא התערבות היא נדירה. חשוב להבין, שברוב המקרים, אסטיגמציה היא מצב יציב הדורש תיקון ראייה באמצעות משקפיים, עדשות מגע או ניתוח שבירה אם האדם מעוניין לשפר את ראייתו. עם זאת, רמת האסטיגמציה עשויה להשתנות עם הזמן, וזו הסיבה שבדיקות עיניים סדירות חשובות למעקב ולעדכון המרשם שלך לפי הצורך.

איפה ואיך מאבחנים צילינדר בעין

לצורך אבחון צילינדר בעין, אתם מוזמנים להגיע לבדיקת ראייה מקיפה אצל אופטומטריסט באופטיקה בורוכוב. אצלנו תקבלו שירות מהיר ומקצועי על ידי אופטומטריסט/ית מוסמכים, עם ניסיון וותק רב. הבדיקה מתבצעת באחד מחדרי הבדיקות המשוכללים הנמצאים באופטיקה. למעשה, בבדיקה צילינדר בעין מוצגים  קרני אור דרך עדשות שונות ואז מתקבלים נתונים, המאפשרים להתאים משקפיים עם צילינדר.

בנוסף, באופטיקה בורוכוב ניתן לבצע גם בדיקות לצורך התאמה של עדשות מגע עם צילינדר.

*סניף מרכז העיר אורלוב 72 פ"ת 

*סניף אם המושבות 

לפרטים נוספים ויצירת קשר אנא חייגו  03-9310327  מחכים לכם!

מוזמנים לשתף

Page Reader Press Enter to Read Page Content Out Loud Press Enter to Pause or Restart Reading Page Content Out Loud Press Enter to Stop Reading Page Content Out Loud Screen Reader Support
Call Now Button