אופטיקה בורוכוב מונגשת לבעלי מוגבלויות על פי חוק.

אופטיקה בורוכוב מונגשת לבעלי מוגבלויות על פי חוק.

בדיקת עיניים לרישיון נהיגה

בדיקת עיניים
לרישיון נהיגה

בדיקת עיניים לרישיון נהיגה עושים באופטיקה בורוכוב

לצורך הוצאת רישיון נהיגה בישראל, חייבים לעמוד בבדיקת ראייה, זה שלב חובה לכל אחד.  למעשה עוד טרם תחילת לימודי נהיגה בפועל אתם חייבים לקבל טופס ירוק, שמתבסס על עמידה בבדיקת ראייה במקומות מוסמכים לכך  באישור של משרד הרישוי.

בדיקת עיניים לרישיון נהיגה מבטיחה שלכל הנהגים יש את חדות הראייה והיכולות הנדרשות כדי להפעיל רכב בצורה בטוחה על הכביש. כתוצאה מכך, לאופטיקאים תפקיד חיוני בתהליך רישיון הנהיגה, ומספקים שירותים מכריעים המסייעים לשמור על בטיחות כבישי ישראל.

המטרה העיקרית של בדיקת ראייה לרישיון נהיגה היא להבטיח שהנהגים יוכלו לראות בבירור ולהגיב כראוי לתנאי הדרך. ראייה טובה חיונית לזיהוי תמרורים, לשיפוט מרחקים ולתגובה לשינויים פתאומיים בתנועה. בדיקת ראייה מעריכה את היכולות הללו ומזהה את כל הבעיות שעשויות להזדקק לתיקון, ומבטיחה שלנהגים יש את יכולות הראייה הנדרשות לנהיגה בטוחה.

בישראל, כל הנהגים החדשים המבקשים להוציא רישיון נהיגה או להתחיל לימודי נהיגה צריכים לעבור בדיקת ראייה.

בנוסף, נהגים בני 75 ומעלה נדרשים גם לגשת לבדיקה רפואית.

לעומת זאת, נהגים מקצועיים, כמו נהגי מוניות ואוטובוסים, נהגי רכבים כבדים ועוד אחרים, בני 60 ומעלה נדרשים לעבור בדיקה רפואית. זה מבטיח שהראייה תישאר נאותה לאורך חיי הנהג, שכן שינויים בראייה יכולים להתרחש לאורך זמן ועשויים להשפיע על יכולת הנהיגה.

בדיקת הראייה לרישיון נהיגה בישראל היא פשוטה אך יסודית. זה כרוך בדרך כלל בקריאת אותיות או סמלים מתרשים עיניים סטנדרטי במרחק מסוים כדי למדוד את חדות הראייה. במקרים מסוימים מוערכים גם ראייה היקפית ותפיסת עומק. בדיקות אלו עוזרות לקבוע אם הנהג יכול לראות מספיק טוב כדי לנהוג בבטחה, אפילו בתנאים מאתגרים כמו אור חלש או מזג אוויר סוער.

מה זה עובר בבידקת ראייה לרישיון

בישראל, חדות הראייה המינימלית הנדרשת כדי לעבור את בדיקת הראייה ברישיון הנהיגה היא 6/12 (20/40) לפחות בעין אחת, וגם שבן אדם אינו רואה כפול, ויש לו שדה ראייה תקין. תקן זה מבטיח שלנהגים תהיה ראייה ברורה מספיק כדי לזהות חפצים וסכנות על הכביש במרחק בטוח.

חשוב לדעת, שבמידה ומדובר על בדיקת ראייה לרישיון נהיגה ברכב ציבורי, על המועמד לעמוד בדרישות הבדיקה: 6/12, ללא כפל ראייה ועם שדה ראייה תקין בשתי העניים.

אם נהג אינו עומד בדרישה זו, ייתכן שיהיה עליו לעבור הערכה נוספת של מצב הראייה לפני שיורשה לנהוג, ואולי אף יצטרך להשתמש בעדשות מתקנות או משקפיים.

לשאלות בנושא בדיקת ראייה לרישיון נהיגה אתם מוזמנים לצלצל אלינו:

  03-9310327 

או להשאיר פרטים ונחזור אליכם בהקדם

עדשות מגע מתקנות ונהיגה

לנהגים הזקוקים לעדשות מתקנות, חשוב לציין כי רישיון הנהיגה שלהם יסומן בהתאם. זה אומר שהם חייבים להרכיב את המשקפיים או עדשות המגע שלהם בכל פעם שהם נוהגים. אי ביצוע זה עלול לגרום לעונשים,(קנסות, נקודות), ולהגברת הסיכון בכביש. אופטומטריסטים יכולים לספק את המרשמים והמשקפיים הדרושים כדי לעזור לנהגים לעמוד בדרישות הראייה ולהישאר בטוחים מאחורי ההגה.

תפקידו של אופטומטריסט בעת ביצוע בדיקת הראייה לנהיגה

לאופטומטריסט בישראל תפקיד מכריע בתהליך בדיקת הראייה לנהגים. הם לא רק עורכים את הבדיקות אלא גם מספקים עצות ושירותים יקרי ערך כדי לעזור לאנשים לעמוד בתקני הראייה הנדרשים לנהיגה. זה כולל התאמת ורישום עדשות מתקנות, מתן הנחיות לגבי בריאות העיניים וביצוע בדיקות מעקב כדי להבטיח חדות ראייה מתמשכת.

בעיות הנפוצות בראייה המשפיעות על נהגים

מספר בעיות ראייה נפוצות, שניתן לפגוש בזמן ביצוע בדיקת ראייה וגם יכולות להשפיע על יכולתו של הנהג לעמוד במבחן הראייה. אלה כוללים קוצר ראייה (קוצר ראייה), היפראופיה (רוחק ראייה), אסטיגמציה ופרסביופיה (קושי הקשור לגיל בהתמקדות בעצמים קרובים). אופטומטריסט מוסמך יודע היטב לאבחן מצבים אלו ולספק את אמצעי התיקון המתאימים כדי להבטיח שנהגים יכולים לעמוד בתקני הראייה הדרושים.

 

במידה ואתם מרכיבים משקפיים או עדשות, כאמצעי לצורך תיקון ראייה וטיפול בבעיית ראייה ידועה, חשוב לבצע את בדיקת ראייה לרישיון נהיגה עם משקפיים או עדשות.

 

כמובן, שלא ניתן להתעלם מהשפעת הגיל על הראייה.ככל שנהגים מתבגרים, הראייה שלהם משתנה באופן טבעי, ולעתים קרובות דורשת התאמות לעדשות המתקנות שלהם או התערבויות אחרות. בישראל, נהגים מבוגרים נדרשים  לעבור בדיקות ראייה מעל גיל 75 כדי לוודא שראייתם נשארת מספקת לנהיגה בטוחה. תפקיד של איש מקצוע לעזור לנהגים אלה על ידי מתן בדיקות עיניים קבועות ועדכון מרשמים לפי הצורך, לעזור להם לשמור על עצמאותם תוך הקפדה על בטיחות בדרכים.

בדיקת עיניים לרישיון נהיגה אצל אופטומטריסט

מה קורה אם לא עמדתם במבחן הראייה?

אם נהג לא יעבור את בדיקת הראייה, הוא לא זכאי לקבל רישיון הנהיגה או לגשת לשיעורי נהיגה עד לפתרון הבעיה. זה עשוי להיות כרוך בקבלת מרשם חדש לעדשות מתקנות, ביצוע בדיקות עיניים נוספות, או במקרים מסוימים, קבלת טיפול רפואי. בדרך כלל, במידה ומועמד לא עמד בדרישות הבדיקה, אופטומטריסט יכול להמליץ על ביצוע בדיקות נוספות, והתאמה של טיפול ופתרון.

שמירה על ראייה טובה חיונית לנהיגה בטוחה, ובדיקות עיניים סדירות הן חלק מרכזי בתהליך זה. מומלץ לנהגים לעבור בדיקות ראייה תקופתיות בהתאם לגיל. על ידי שמירה על בריאות עיניהם וראייתם חדה, הנהגים יכולים להבטיח שהם נשארים בטוחים על הכביש ולהימנע מכל בעיה עם בדיקת הראייה של רישיון הנהיגה שלהם.

איפה ניתן לבצע בדיקת ראייה לרישיון נהיגה?

אנחנו מזמינים אתכם לבקר אצלנו באופטיקה בורוכוב בפתח. אצלנו תקבלו שירות על ידי צוות אופטומטריסטים מוסמכים ומקצועים, בעלי וותק, שיודעים היטב את העבודה.

בנוסף, מלבד ביצוע בדיקת ראייה לרישיון נהיגה, הנפקת טופס ירוק, הוצאת רישיון נהיגה בינלאומי, אתם מוזמנים להינות ממשקפי שמש של מותגים ידועים ונחשבים בעולם, ממשקפי ראייה, משקפי קריאה, ממגוון רחב של מסגרות למשקפיים ועדשות מגע. בסניפנו ניתן לעבור בדיקות ראייה מקיפות, כולל אורטופטיקה (מתאים למבוטחים של כל קופות החולים), להתייעץ עם עם אנשי מקצוע, להתאים משקפיים ועדשות. כמו כן, במקום יש גם מעבדת תיקונים למשקפיים.

כך, שבמידת הצורף, תוכלו לקבל את מלוא השירות במקום אחד.

לפרטים נוספים ויצירת קשר אנא חייגו

  03-9310327 

מחכים לכם!

מוזמנים לשתף

Page Reader Press Enter to Read Page Content Out Loud Press Enter to Pause or Restart Reading Page Content Out Loud Press Enter to Stop Reading Page Content Out Loud Screen Reader Support
Call Now Button