אופטיקה בורוכוב מונגשת לבעלי מוגבלויות על פי חוק.

אופטיקה בורוכוב מונגשת לבעלי מוגבלויות על פי חוק.

איך
מתקנים
קוצר ראייה

איך
מתקנים
קוצר ראייה

איך מתקנים קוצר ראייה

קוצר ראייה משפיע על מיליוני אנשים ברחבי העולם. המאבק לראות אובייקטים רחוקים בבירור יכול להשפיע באופן משמעותי על חיי היומיום. עם זאת, עם התקדמות הטכנולוגיה ושיטות תיקון שונות, ניהול ואף תיקון קוצר ראייה הפך לנגיש מתמיד. יש היום לא מעט דרכים שונות לתיקון קוצר ראייה, החל משיטות מסורתיות ועד טיפולים חדשניים.

 מה זה קוצר ראייה:

לפני שצוללים לנושא איך מתקינים קוצר ראייה, חשוב להבין מהי קוצר ראייה ומה גורם לו. קוצר ראייה מתרחש כאשר צורת העין גורמת לקרני האור להתכופף בצורה שגויה, תוך מיקוד תמונות מול הרשתית במקום עליה. זה מוביל לראייה מטושטשת כאשר מסתכלים על חפצים מרוחקים.

הסיבה העיקרית לקוצר ראייה היא התארכות גלגל העין, אך היא יכולה לנבוע גם מהקרנית או העדשה עקומות מדי. גורמים התורמים לקוצר ראייה כוללים גנטיקה, פעילויות מוגזמות כמו קריאה או שימוש במסכים דיגיטליים, ועוד. 

כיצד מאבחנים קוצר ראייה?

קוצר ראייה הוא מצב ראייה שכיח שבו אובייקטים מרוחקים נראים מטושטשים בעוד שאובייקטים קרובים נראים בבירור. אבחון קוצר ראייה כולל סדרה של בדיקות שנערכות כדי לקבוע את היקף שגיאת השבירה ולקבוע את אמצעי התיקון המתאימים. הבנת תהליך האבחון יכולה לעזור להתכונן טוב יותר לבדיקת עיניים ולהבטיח שתקבלו את הטיפול הטוב ביותר עבור העיניים שלכם.

האבחון של קוצר ראייה מתחיל בדרך כלל בייעוץ ראשוני, שבמהלכו איש מקצוע יאסוף מידע מפורט על ההיסטוריה הרפואית והראייה שלכם. שלב זה הוא חיוני מכיוון שהוא מספק רקע מקיף שיכול להשפיע על האבחון ותוכנית הטיפול.

במהלך הדיון בהיסטוריה הרפואית ישאלו על בעיות בריאות כלליות, תרופות שנוטלים וכל היסטוריה משפחתית של מצבי עיניים. מצבים כמו סוכרת או לחץ דם גבוה יכולים להשפיע על הראייה, והיסטוריה משפחתית של קוצר ראייה יכולה להגביר את הסבירות שלכם לפתח אותה.

 יבררו לגבי כל בעיות ראייה נוכחיות, כגון קושי לראות חפצים מרוחקים, פזילה תכופה, כאבי ראש או מאמץ בעיניים. ישאלו לגבי בדיקות עיניים קודמות, שימוש בעדשות מתקנות וכל ניתוח או טיפול עיניים בעבר.

אחת הבדיקות הבסיסיות באבחון קוצר ראייה היא בדיקת חדות הראייה. בדיקה זו מודדת עד כמה אתם יכולים לראות ממרחקים שונים והיא נערכת בדרך כלל באמצעות תרשים סנלן.

טבלת סנלן מורכבת משורות של אותיות הקטנות בגודלן ככל שמתקדמים בתרשים. תתבקשו לכסות עין אחת ולקרוא את שורת האותיות הקטנה ביותר שאתם יכול לראות בבירור ממרחק מוגדר, בדרך כלל 6 מטר. תהליך זה חוזר על עצמו עם העין השנייה. התוצאות נרשמות כשבר, כמו 6/6 כאשר המונה מציין את מרחק הבדיקה והמכנה מציין את המרחק שבו אדם עם ראייה תקינה יכול לקרוא את אותו קו.

אם יש לאדם קוצר ראייה, הוא עלול להתקשות לקרוא את האותיות הקטנות יותר, וציון חדות הראייה ישקף זאת.

בדיקת השבירה היא מרכיב מכריע נוסף באבחון קוצר ראייה. בדיקה זו קובעת את המרשם המדויק הדרוש לעדשות מתקנות.

במהלך בדיקת השבירה, משתמשים במכשיר הנקרא phoropter. אתם תסתכלו דרך ה-phoropter בטבלת עיניים, רופא או אופטומטריסט יחליפו עדשות בעלות עוצמות שונות מול העיניים שלכם, וישאל אילו מהן מספקות את הראייה הבהירה ביותר. תהליך זה עוזר לאתר את כוח העדשה הדרוש לתיקון הראייה שלכם.

במקרים מסוימים, יבקשו גם לבצע רטינוסקופיה, שבה מאירים באור לתוך העיניים שלכם ומתבונן בהשתקפות הרשתית. על ידי הוספת עדשות שונות מול העין, הן יכולות לקבוע את עוצמת העדשה שמספקת את המיקוד הטוב ביותר. זה שימושי במיוחד לאבחון קוצר ראייה בילדים או כאלה שמתקשים בבדיקת השבירה הסטנדרטית.

קרטומטריה וטופוגרפיה של הקרנית הן בדיקות המשמשות למדידת העקמומיות של הקרנית, שיכולות לספק מידע נוסף על קוצר ראייה ולעזור להנחות אפשרויות טיפול.

קרטומטריה מודדת את העקמומיות של הקרנית על ידי מיקוד מעגל אור עליה ומדידת השתקפותה. בדיקה זו מסייעת לקבוע את צורת הקרנית ויכולה לזהות אי סדרים שעלולים לתרום לקוצר ראייה.

טופוגרפיה של הקרנית מספקת מפה מפורטת של פני הקרנית, ומציעה תצוגה מקיפה יותר מאשר קרטומטריה. בדיקה זו שימושית במיוחד לתכנון ניתוחי שבירה כמו LASIK, מכיוון שהיא מספקת נתונים מדויקים על צורת הקרנית ומבנה.

בדיקה יסודית של הרשתית היא חלק חיוני באבחון קוצר ראייה. בדיקה זו מבטיחה שעניין הוא בריאה ושאין מצבים אחרים שמשפיעים על הראייה.

במהלך בדיקת ראייה מקיפה ומורחבת, ישתמשו בטיפות עיניים כדי להרחיב (להרחיב) את האישונים שלכם. זה מאפשר לראות טוב יותר את הרשתית ואת החלק האחורי של העין, כדי לבחון את הרשתית, סימני נזק, ניתוק או חריגות אחרות.

הרחבת אישונים מסייעת בבחינת המבנים הפנימיים של העין בצורה יעילה יותר. הליך זה יכול לזהות בעיות פוטנציאליות אחרות שלעתים קשורות לקוצר ראייה גבוה.

במקרים מסוימים, ניתן להשתמש בבדיקות הדמיה נוספות כמו טומוגרפיה קוהרנטית אופטית (OCT) כדי לספק תמונות חתך מפורטות של הרשתית. תמונות אלו יכולות לסייע בזיהוי שינויים ותנאים עדינים שאולי לא נראים במהלך בדיקה רגילה.

בדיקת לחץ עיניים, או טונומטריה, מודדת את הלחץ בתוך העין. בדיקה זו חשובה לאיתור גלאוקומה, מצב שלעיתים יכול להתלוות לקוצר ראייה.

אבחון קוצר ראייה כולל שילוב של בדיקות המעריכות את בהירות הראייה, מרשם עדשות, צורת הקרנית ובריאות העין הכללית. בדיקות עיניים סדירות הן חיוניות, שכן הן לא רק עוזרות באבחון קוצר ראייה אלא גם במעקב אחר בריאות העין ובמניעת סיבוכים.

אם אתם חווים תסמינים של קוצר ראייה או אם הגיע הזמן לבדיקת עיניים שגרתית, אתם מוזמנים לבוא אלינו, לאופטיקה בורוכוב. אצלנו תמצא אנשי צוות  המתמחים גם בנושא איך מתקנים קוצר ראייה, אופטומטריסטים מוסמכים עם ניסיון רב, מכשור וטכנולוגיות מתקדמות, ויחס אישי . תזכרו אבחון מוקדם ואמצעי תיקון מתאימים יכולים לשפר משמעותית את איכות החיים שלך ולהבטיח שהראייה תישאר ברורה ובריאה.

לשאלות או התייעצות בנושא איך מתקנים קוצר ראייה אתם מוזמנים לצלצל אלינו:

  03-9310327

או להשאיר פרטים ונשמח לחזור אליכם בהקדם

איך מתקנים קוצר ראייה בעזרת משקפיים

איך מתקנים קוצר ראייה: כל הדרכים, יתרונות וחסרונות שלהן

עבור רבים, משקפי ראייה הם הפתרון המומלץ לקוצר ראייה. הם נוחים, לא פולשניים וזמינים במגוון רחב של סגנונות ומחירים. משקפי ראייה מתקנים קוצר ראייה באמצעות עדשות שמכוונות את מיקוד האור הנכנס לעין, ומכוונות אותו אל הרשתית.

בעוד שמשקפי ראייה יעילים וקלים לשימוש, יש להם כמה חסרונות. לדוגמה, הם יכולים להיות מסורבלים במהלך פעילות גופנית, עלולים להתערפל בתנאי לחות, ולדרוש עדכונים תכופים כאשר המרשם שלך משתנה. עם זאת, עבור אנשים רבים, במיוחד אלה עם קוצר ראייה קל עד בינוני, משקפיים מספקים פתרון מצוין.

 יבררו לגבי כל בעיות ראייה נוכחיות, כגון קושי לראות חפצים מרוחקים, פזילה תכופה, כאבי ראש או מאמץ בעיניים. ישאלו לגבי בדיקות עיניים קודמות, שימוש בעדשות מתקנות וכל ניתוח או טיפול עיניים בעבר.

עדשות מגע מציעות עוד אפשרות מתקנת פופולרית לקוצר ראייה, המספקות שדה ראייה רחב יותר ותיקון ראייה טבעי יותר מאשר משקפיים. הם מועילים במיוחד לאנשים פעילים שמשקפיים לא נוחים להם.

עם זאת, עדשות מגע דורשות היגיינה וטיפול נאותים כדי למנוע זיהומים ובעיות עיניים אחרות. ישנם סוגים שונים של עדשות מגע זמינות, כולל חד פעמיות יומיות, חד פעמיות חודשיות ועדשות לשימוש ממושך. לכל סוג יש מערך יתרונות ושיקולים משלו, ולכן התייעצות עם אופטומטריסט, או רופא עיניים יכול לעזור לקבוע את הבחירה הטובה ביותר עבור הצרכים שלכם.

אורתוקרטולוגיה (Ortho-K) כוללת חבישת עדשות מגע קשיחות חדירות גז בעיצוב מיוחד למשך הלילה. עדשות אלו מעצבות מחדש את הקרנית באופן זמני, ומאפשרות לך לראות בבירור במהלך היום ללא משקפיים מתקנות.  Ortho-K יעיל במיוחד עבור ילדים ומתבגרים, מכיוון שהוא יכול להאט את התקדמות קוצר הראייה.

בעוד ש Ortho-K יכול להיות מחליף משחקים, זה דורש מחויבות להרכיב את העדשות בכל לילה ולשמור על שגרות ניקוי קפדניות. התוצאות אינן קבועות, ולכן הפסקת השימוש בעדשות Ortho-K תגרום לחזרת קוצר ראייה.

למי שמחפש פתרון קבוע יותר, ניתוח לאסיק הוא אופציה פופולרית. הליך זה בעזרת לייזר מעצב מחדש את הקרנית, ומספק תיקון ארוך טווח של קוצר ראייה. לאסיק יש אחוזי הצלחה גבוהים ויכולה לשפר משמעותית את הראייה, להפחית או לבטל את הצורך במשקפיים או עדשות מגע.

עם זאת, לאסיק לא מתאים לכל אחד. על מועמדים פוטנציאליים לעבור בדיקת עיניים יסודית כדי לוודא שהם מתאימים להליך. בנוסף, ישנם סיכונים כרוכים, כגון יובש בעיניים, בוהק, ובמקרים נדירים, אובדן ראייה ועוד. דיון בסיכונים אלו עם רופא עיניים מוסמך יכול לעזור לך לקבל החלטה מושכלת.

החלפת עדשות שבירה (RLE) היא אפשרות כירורגית נוספת, במיוחד עבור אלה עם קוצר ראייה חמור או מצבי עיניים אחרים. הליך זה כולל החלפת העדשה הטבעית של העין בעדשה תוך עינית מלאכותית (IOL). RLE דומה לניתוח קטרקט ויכול לתקן מגוון רחב של שגיאות שבירה.

בעוד RLE יכול לספק שיפור משמעותי בראייה, הוא בדרך כלל פולשני יותר מאשר LASIK ומגיע עם תקופת החלמה ארוכה יותר. הוא גם יקר יותר וטומן בחובו סיכונים דומים לניתוחי עיניים אחרים, כמו זיהום והיפרדות רשתית. לכן, זה נחשב בדרך כלל כאשר שיטות מתקנות אחרות אינן מתאימות.

אחד הצעדים הראשונים בניהול ופוטנציאלי לשיפור קוצר ראייה כרוך בביצוע שינויים מסוימים באורח החיים. שיטות טבעיות אלו מתמקדות בהפחתת עומס בעיניים וקידום בריאות העין הכללית.

פעילות חוץ מוגברת

מחקרים הראו כי בילוי זמן רב יותר בחוץ יכול להפחית את התקדמות קוצר ראייה אצל ילדים. חשיפה לאור טבעי וההזדמנות להתמקד באובייקטים מרוחקים עוזרים בשמירה על בריאות העיניים. עידוד פעילויות חוצות לפחות 1-2 שעות ביום יכול לעשות הבדל משמעותי.

הפסקות קבועות מזמן מסך

שימוש ממושך במסכים דיגיטליים עלול לתרום למאמץ בעיניים ולהחמיר קוצר ראייה. כלל 20-20 הוא אסטרטגיה פשוטה אך יעילה להילחם בזה: כל 20 דקות, קחו הפסקה של 20 שניות והסתכלו על משהו במרחק של כ5-6 מטר . זה עוזר להרפות את שרירי העיניים ולהפחית את העומס.

תאורה נכונה וארגונומיה

הקפדה על תאורה נכונה בזמן קריאה או עבודה על מחשב יכולה למזער את עומס העיניים. מקם את המסך בגובה העיניים ושמור על מרחק נוח כדי למנוע עומס יתר על העיניים. ארגונומיה נכונה ותאורה טובה יכולים לתרום לבריאות עיניים טובה יותר.

תחום תיקון קוצר ראייה מתפתח ללא הרף, כאשר חוקרים מגוון טיפולים וטכנולוגיות חדשות. טיפול אחד כזה הוא השימוש בטיפות עיניים מסוימות, שיכולות להאט את התקדמות קוצר הראייה בילדים.

בנוסף, ההתקדמות בטכנולוגיית עדשות מגע, כגון עדשות מולטיפוקל שנועדו להפחית את התקדמות קוצר ראייה, הולכות וצוברות אחיזה. פתרונות חדשניים אלו מספקים תקווה לדרכים יעילות ונוחות יותר לניהול ותיקון קוצר ראייה בעתיד.

משקפיים להאטת קוצר ראייה אצל ילדים: מיי-סייט (MiSight) משקפיים עם עדשות המיוחדות, המאושרות על ידי ה-FDA ומוכחות כמפחיתות את התקדמות הקוצר ראייה. העדשות פועלות באמצעות עיצוב ייחודי בעל מוקדים כפולים המתקנים את הראייה ומאטים את התארכות גלגל העין. הן מציעות פתרון נוח ובטוח, ללא צורך בניקוי ותחזוקה יומית. השימוש בעדשות מיי-סייט משפר את איכות החיים של ילדים עם קוצר ראייה, במיוחד בפעילויות ספורטיביות ואחרות.

 
 

עכשיו אתם יודעים איך ניתן לתקן קוצר ראייה, וגם מודעים לכך שיש במגוון אפשרויות, שלכל אחת יתרונות ושיקולים משלה. התייעצות עם אופטומטריסט או רופא עיניים חיונית כדי להבין את מצבכם הספציפי ולבחון את אמצעי התיקון המתאימים ביותר. עם הגישה הנכונה, אתם יכולים להשיג ראייה ברורה יותר ולשפר את איכות החיים שלכם, ליהנות מכל היופי שיש לעולם להציע ללא טשטוש קוצר ראייה.

האם קוצר ראייה יכול להשתפר ללא טיפול?

כאשר מדברים על איך מתקנים קוצר ראייה, תמיד נשאלת גם השאלה האם המצב יכול להשתפר בעצמו. חשוב שתדעו, שקוצר ראייה, בדרך כלל אינו משתפר מעצמו ללא טיפול. הנה כמה נקודות עיקריות שצריך להבין:

התקדמות טבעית: קוצר ראייה מתקדם לעתים קרובות עם הגיל, במיוחד במהלך הילדות וההתבגרות. ככל שהעין גדלה, התארכות גלגל העין עלולה להחמיר קוצר ראייה.

התייצבות בבגרות: במקרים רבים קוצר ראייה מתייצב בבגרות המוקדמת כאשר צמיחת העין נעצרת. יחד עם זאת, זה אינו אומר שקוצר ראייה משתפר; זה פשוט מפסיק להחמיר.

אבל, למרות שקוצר ראייה בדרך כלל לא משתפר מעצמו, שינויים מסוימים באורח החיים וגורמים סביבתיים עשויים להאט את התקדמותה, במיוחד אצל ילדים:

פעילויות בחוץ: בילוי בחוץ נקשר לסיכון מופחת לפתח קוצר ראייה וגם להאטת התקדמות אצל ילדים, בעלי קוצר ראייה. חשיפה לאור טבעי וההזדמנות להתמקד באובייקטים מרוחקים יכולים להועיל.

פעילויות חזותיות מאוזנות: הפחתת סמוך לעבודה ממושכת, כגון זמן קריאה או מסך, ולקיחת הפסקות קבועות יכולות לסייע בניהול מאמץ בעיניים ועשויות לתרום להאטת התקדמות קוצר ראייה.

הרגלים בריאים: עידוד תזונה מאוזנת, תאורה טובה בעת קריאה או עבודה עם מסכים, והבטחת יציבה נכונה יכולים לתמוך בבריאות העין הכללית.

 למרות שאמצעים אלה יכולים לעזור לנהל ולהאט את התקדמות קוצר ראייה, הם אינם מרפאים. לכן, אם אתם שואלים איך מתקנים קוצר ראייה, תדעו שהמרכיבים החיוניים בעלי חשיבות עליונה ,ללא ספק, בדיקות עיניים קבועות, מעקבים והתייעצויות עם עם מומחים, כל אלו חיוניים לניטור וניהול קוצר ראייה ביעילות. 

לפרטים נוספים ויצירת קשר בנושא איך מתקנים קוצר ראייה חייגו:

  03-9310327 

מחכים לכם!

מוזמנים לשתף

Page Reader Press Enter to Read Page Content Out Loud Press Enter to Pause or Restart Reading Page Content Out Loud Press Enter to Stop Reading Page Content Out Loud Screen Reader Support
Call Now Button