אופטיקה בורוכוב מונגשת לבעלי מוגבלויות על פי חוק.

אופטיקה בורוכוב מונגשת לבעלי מוגבלויות על פי חוק.

עדשות מגע עם צילינדר

עדשות מגע
עם צילינדר

עדשות מגע עם צילינדר, הידועות גם בשם עדשות טוריות, הן סוג של עדשות מיוחדות המיועדות לתיקון אסטיגמציה. אסטיגמציה היא בעיית ראייה נפוצה הנגרמת על ידי קרנית או עדשה בעין בעלת צורה לא סדירה. בניגוד לעדשות רגילות סטנדרטיות המטפלות בקוצר ראייה או ברוחק ראייה, עדשות מגע צילינדר ייחודיות בעיצובן, ומספקות תיקון ראייה ממוקד לאנשים עם אסטיגמציה.

מה מיוחד בעדשות עם צילינדר

עדשות צילינדר מעוצבות במיוחד כדי לתקן את העקמומיות הלא אחידה של הקרנית. באסטיגמציה, אור מתמקד במספר נקודות במקום אחת ואז בן אדם רואה מטושתש. עדשות מגע עם צילינדר מכופפות את קרני האור בכיוון מסוים כדי להבטיח שהאור מתמקד בנקודה אחת, מה שמוביל לראייה ברורה יותר.

עדשות מגע צילינדר מכונות לעתים קרובות עדשות טוריות בשל צורתן. המילה "טורית" מתארת ​​את הגיאומטריה של העדשה, בעלת כוחות אופטיים שונים בשני מרידיאנים מאונכים. עיצוב ייחודי זה מאפשר לעדשות טוריות לתקן הן את הכוח הגלילי הנדרש לאסטיגמציה והן את העוצמה הכדורית לקוצר ראייה או לרוחק ראייה, מה שהופך אותן לאופציה רב-תכליתית.

סוגי עדשות מגע עם צילינדרים

ישנם שני סוגים עיקריים של עדשות מגע צילינדרים: עדשות טוריות רכות ועדשות טוריות נוקשות (RGP). עדשות טוריות רכות עשויות מחומרים גמישים התואמים את צורת העין, מה שהופך אותן לנוחות לרוב הלובשות. עדשות RGP טוריות מוצקות יותר ומספקות ראייה חדה יותר, במיוחד עבור אלו עם דרגות גבוהות של אסטיגמציה, אך ייתכן שיידרש להן יותר זמן להתרגל.

עדשות צילינדר רכות לרוב נוחות יותר למרכיבי עדשות מגע חדשות, שכן הן מתאימות בקלות לעין. עם זאת, עדשות חדירות גז נוקשות עשויות להציע בהירות ראייה מעולה, במיוחד עבור אלה עם אסטיגמציה ברמה  חמורה יותר. האופטומטריסט שלנו יכולים לעזור לקבוע איזה סוג עדשה הוא הטוב ביותר בהתבסס על אורח החיים שלכם, העדפות הנוחות וחומרת האסטיגמציה שלכם.

הגדרת ומספרים של צילינדר

המונח "צילינדר" בעדשות מתייחס ל"כוח" הדרוש לתיקון אסטיגמציה. לאחר ביצוע בדיקת אבחון נקבל 2 פרמטרים: גובה הצילינדר וזווית משלו. בנוסף, לאחר בדיקת ראייה תמיד יתייחס אופטומטריסט גם מספר רגיל, זה שמראה את קוצר ראייה.

גובה הצילינדר נמדדת בדיופטר, ככל שמספר דיופטר גבוה, כך הצילינדר יהיה גדול יותר. בדרך כלל, צילינדר עם 3 דיופטר ומעלה נחשב כבר לגבוה.  צילינדר עד 1 דיופטרי, נחשב לצילינדר נמוך.  צילינדר בין 1-3 נחשב בינוני.

לערך שנמדד בדיופטרי, מצטרף גם ערך של זווית בין 0-180 מעלות. 

ככל שצילינדר גדול יותר, כך בן אדם יראה מטושטש יותר וגם יהיה קשה לראות פרטים קטנים.

עדשות מגע עם צילינדר לצורך טיפול בבעייה אסטיגמציה

לשאלות או התייעצות בנושא עדשות מגע עם צילינדר אתם מוזמנים לצלצל אלינו:

  03-9310327 

טיפול ותחזוקה של עדשות מגע עם צילינדר

טיפול ותחזוקה נכונים של עדשות מגע צילינדרים חיוניים לנוחות ובריאות העיניים. ניקוי יומיומי, שטיפה ואחסון עדשות בתמיסת חיטוי חיוניים כדי למנוע גירוי או זיהום. עבור עדשות חד פעמיות יומיות, פשוט משליכים אותן לאחר כל שימוש, מה שהופך אותן לאופציה אידיאלית עבור אנשים שמחפשים עדשות בעלות תחזוקה נמוכה.

איך מתאימים עדשות עם צילינדר

השלב הראשון בהתאמת עדשות הוא בדיקת עיניים מקיפה. האופטומטריסט ימדוד את העקמומיות של הקרנית של ויקבע את כמות תיקון האסטיגמציה הדרושה (כוח הצילינדר). בנוסף גם יעריך את בריאות העיניים הכללי כדי להבטיח שפתרון העדשות מגע עם צילינדר – הוא הפתרון הטוב ביותר עבורכם.

במהלך בדיקת העיניים, האופטומטריסט ידע גם את כוח הצילינדר (CYL) ואת הציר. ערכים אלו חיוניים לעדשות הטוריות לתיקון האסטיגמציה במדויק. מספר הזווית מבטיח שהעדשה מכוונת נכון על העין שלכם.

לאחר קביעת המרשם, האופטומטריסט יספק לכם עדשות ניסיון טוריות. מכיוון שעדשות צילינדר צריכות להישאר במצב מסוים, האופטומטריסט יעריך עד כמה העדשות מתייצבות על העין שלכם. הם יבדקו אם העדשה מסתובבת או נשארת מיושרת, דבר שיכול להיות מושפע מגורמים כמו צורת העין או עיצוב העדשה.

אם העדשות אינן מתייצבות כראוי, ייתכן שיהיה צורך בהתאמות. האופטומטריסט עשוי לעבור למותג אחר או לעיצוב עדשות אחרות עם תכונות ייצוב טובות יותר, כגון בסיס עבה יותר או נטל פריזמה. לאחר השגת ההתאמה הנכונה, תוכלו לראות בבירור עם העדשות החדשות.

בעוד שעדשות צילינדר מציעות תיקון ראייה מצוין, חלק מהמשתמשים עשויים להתמודד עם אתגרים, במיוחד כשהם מסתגלים אליהם לראשונה. הצורך של העדשות ביישור מדויק עלול לגרום לטשטוש זמני אם הן מסתובבות על העין. עם זאת, עם עיצוב הייצוב וההתאמה הנכונים, רוב האנשים מגלים שעדשות מגע צילינדר מספקות ראייה ברורה ויציבה לאחר תקופת הסתגלות ראשונית.

לשאלות או התייעצות אתם מוזמנים לצלצל אלינו:

  03-9310327 

10 טיפים למשתמשים חדשים בעדשות מגע עם צילינדר

למשתמשים ראשונים בעדשות מגע צילינדר, ההסתגלות לעיצוב הייחודי יכולה לקחת מעט זמן. הנה כמה עצות שימושיות שיעזרו לכם להיסתדר:

  1. היו סבלניים במהלך תקופת ההסתגלות

עדשות טוריות יכולות לקחת קצת יותר זמן להתרגל אליהן בהשוואה לעדשות רגילות. אתם עלולים לחוות טשטוש קל או סיבוב העדשה בהתחלה, אבל זה אמור להשתפר ככל שהעיניים שלכם מסתגלות לעדשות החדשות.

  1. בדקו תמיד את כיוון העדשה

עדשות צילינדר חייבות לשבת במיקום מסוים על העין שלכם. ודאו תמיד שהעדשות מכוונות כראוי בעת הכנסתן, בהתאם לסימונים או מדריכים שסופקו על ידי יצרן העדשות.

  1. פעלו לפי ההוראות של האופטומטריסט

לאחר קבלת העדשות הטוריות, עקבו בקפידה אחר ההנחיות של האופטומטריסט כיצד ללבוש, לנקות ולאחסן אותן. זה יעזור להבטיח שהעדשות מתאימות היטב עבורכם ומספקות את תיקון הראייה הנכון.

  1. אל תשפשף את העיניים

שפשוף העיניים יכול לגרום לעדשות הטוריות להסתובב, לשבש את יישורן ולהוביל לראייה מטושטשת. אם אתם מרגישים גירוי, נסו למצמץ מספר פעמים או להשתמש בטיפות של "דמעות מלאכותיות" במקום לשפשף את העיניים. אם המצב לא עובר, צרו קשר עם איש מקצוע לקבלת עזרה ויעוץ.

  1. השתמשו בטיפות "דמעות מלאכותיות" במידת הצורך

אם העיניים שלכם מרגישות יבשות בעת שימוש בעדשות טוריות, במיוחד אם אתם מבלים זמן רב מול מסכים או בסביבות ממוזגות, שימוש בטיפות  האלו יכול לעזור. זה ישמור על העדשות במקום וגם ישפיע לטובה על ההרגשה.

  1. תרגל הכנסת והסרה של העדשות

תרגול עושה מושלם! אל תתייאשו אם לוקח זמן ללמוד כיצד להכניס ולהסיר את העדשות. עם עדשות טוריות, חשוב במיוחד להימנע מכיפוף או היפוך של העדשה, מכיוון שהדבר עלול להשפיע על התאמתה.

  1. שמרו על עדשות נקיות

שמירה על היגיינת עדשות נכונה היא קריטית. שטפו תמיד ידיים לפני הטיפול בעדשות, ונקו אותן בתמיסה המומלצת כדי למנוע גירוי וזיהומים.

  1. היו מודעים לסיבוב העדשה

עדשות מגע צילינדר נועדו להישאר יציבות על העין שלכם, אך הן עשויות להשתנות מעט במהלך היום. אם אתם מבחינים שהראייה שלכם מטושטשת, נסו למצמץ או למקם בעדינות את העדשה על ידי הקשה על הצד של העפעף כדי ליישר אותה מחדש.

  1. תזמנו בדיקות עיניים סדירות

גם לאחר שהותאמו לכם עדשות טוריות, חשוב לעבור בדיקות עיניים קבועות כדי לעקוב אחר בריאות העיניים ולהבטיח שהמרשמים עדיין מדויקים. שינויים באסטיגמציה עשויים לדרוש התאמות לעדשות שלכם לאורך זמן.

  1. קחו בחשבון את אורח החיים שלכם בעת בחירת סוג העדשה

שוחחו עם האופטומטריסט בזמן התאמת העדשות לאורח החיים שלכם: אם עדשות יומיות חד פעמיות או ארוכות טובות יותר?  עדשות יומיות עשויות להיות נוחות יותר אם יש לכם לוח זמנים עמוס, בעוד שעדשות לשימוש ממושך הן אידיאליות עבור אלה שמעדיפים פחות משימות תחזוקה.

לפרטים נוספים ויצירת קשר אנא צלצלו:

  03-9310327 

מחכים לכם!

איפה ניתן לרכוש עדשות מגע עם צילינדר במרכז הארץ?

צוות של אופטומטריסטים מוסמכים  באופטיקה בורוכוב ישמח לסייע לכם בהתאמה של עדשות.

אצלנו תוכלו לעבור בדיקות עיניים הנדרשות לצורך ההתאמה המדויקת של עדשות,  כמו כן, לקבל המלצות על סמך תוצאות של הבדיקות, אורח החיים שלכם איזה סוג של עדשות יותר מתאים לכם.

לצורך קבלת שירותי התאמה ורכישה של עדשות  אתם מוזמנים להגיע לאחד הסניפים שלנו או ליצור קשר טלפוני עם הסניף הקרוב אליכם.

מוזמנים לשתף

Page Reader Press Enter to Read Page Content Out Loud Press Enter to Pause or Restart Reading Page Content Out Loud Press Enter to Stop Reading Page Content Out Loud Screen Reader Support
Call Now Button